Zašto Villeroy & Boch božićna i uskršnja kolekcija imaju kultan status među ljudima različitih generacija diljem svijeta? Zašto ga vole i okorjeli minimalisti i maksimalisti?
Dok sam bila mlađa nisam primjećivala neku razliku između posuđa i bilo mi je potpuno neshvatljivo zašto mama i baka čuvaju porculansko posuđe za neke posebne prilike i zašto su se nekada za vjenčanje poklanjali servisi za jelo.
A onda čovjek malo odraste, kupi posuđe koje mu se sviđa i koje nije skupo… i vrlo brzo ostane razočaran.
Jeftino posuđe istrošeno je već za par godina – dobilo je crte od perilice posuđa, otkrhnulo se, skinula boja, popucalo…
Kod kvalitetnog posuđa to se puno rjeđe događa jer je napravljeno od kvalitetnijeg i čvršćeg porculana. Naime, nije svaki porculan isti, i tu u prvom redu ne mislim na brend nego na materijal od kojeg se radi.
Stručnjaci kažu da se porculan dobiva od pepela, a najcjenjeniji pepeo je od kostiju argentinskih krava. Kao što je njihova koža najizdržljivija i najcjenjenija, tako su i njihove kosti najtvrđe. Od njih se dobiva najčvršći porculan koji praktički ne puca, a omogućava da se od njega napravi elegantno posuđe vrlo tankih rubova. Kada takav porculan usmjerite prema jakom izvoru svjetlosti, primijetit ćete da je prozirnkast. Tako znate da je riječ o najfinijem i najkvalitetnijem porculanu.
No, vratimo se posuđu i kultnom statusu pojedinih brendova i kolekcija.
Kolekcija koja je već stoljećima jedna od najpopularnijih na svijetu je božićna i uskršnja kolekcija Villeroy & Bocha te općenito njihov porculan kojem popularnost ne pada već preko 270 godina.
Jeste li znali da Papa i kompletan Vatikan koriste Villeroy & Boch posuđe te da je upravo to posuđe bilo na Titaniku te u kultnom Orient Expressu, a danas po najluksuznijim hotelima, restoranima, vilama…?
Puno je priča vezano uz Villeroy & Boch, a na njihovom dvorcu u njemačkom selu Mettlach snimani su Ocean’s Eleven, House Of Cards, American Horror Story, The Hundred Foot Journey… te su održana neka od najluksuznijih vjenčanja i partya. Evo i videa iz V&B dvorca…
Ono što je zanimljivo je da je tvrtka i dalje u stopostotnom vlasništvu obitelji Villeroy i obitelji Boch, i da trenutno tvrtkom upravlja deveta ili deseta generacija obitelji. Imaju 27 tvornica diljem svijeta, otprilike pola prihoda odlazi na posuđe a druga polovica na sanitarije.
No, vratimo se prigodnoj uskršnjoj kolekciji koja je i povod ove priče.
Zašto ona ima kultni status? Zato što se priča godinama proširuje, prenosi, dopunjuje.
Baš poput prave priče, koja svakim novim usmenim prepričavanjem dobiva neku svoju novu varijaciju, tako i priča o zečićima Emmi, Hansu, Anni, Maxu, Paulu… svake godine ima neki novi nastavak.
U novoj kolekciji iz 2021. godine djed Hans podučava malog zečića Maxa kako obojati savršeno uskršnje jaje. Veseli Max na raznim šalicama, zdjelama, posudicama, dekoracijama iskušava svoje novostečeno znanje i veselo se priprema za Uskrs bojajući gdje god stigne…
Svaka kolekcija je limitirana i na sebi ima znak godine u kojoj je nastala. Baš zbog toga mnogi godinama dopunjuju svoje kolekcije i “broje” Uskrse prisjećajući se motiva zečića.
S druge strane, ono što ovu kolekciju čini još popularnijom je to što Villeroy & Boch uvijek koristi iste boje te njihove boje ne blijede. Dakle, žuta je uvijek ista žuta, roza uvijek ista roza… što znači da ako kombinirate posuđe iz raznih setova i godina stvarate skladnu cjelinu, odnosno priču s puno više detalja i dogodovština.
Uživajte u novoj kolekciji koju možete pronaći u Meblo Tradeu. Btw trenutno imaju popust na kompletnu uskršnju kolekciju, evo linka.
A evo i fotografija kolekcije.
I za kraj još jedan btw – pogledajte preview nove standardne kolekcije Villeroy & Boch. Kolekcija stiže u dućane do kraja godine. (za otvaranje fotogalerije kliknite na sliku).