Slegnuli su se dojmovi. Prošao je Milano i sva događanja na Saloneu i po gradu. Atraktivne izložbe, zanimljive instalacije, interesantne suradnje… overdose zanimljivosti. No, što je s namještajem? Zamolili smo Morenu Negovetić iz Meblo Trade da s nama prokomentira Salone del mobile i podijeli svoje dojmove iz očiju distributera.
PIŠE: MORENA NEGOVETIĆ, Meblo Trade
Ove godine je sve bilo nekako “light”. To je bila glavna tema koja se prožimala sajmom s izraženim fokusom na kružno gospodarstvo, ponovnu upotrebu, održivost procesa i materijala, recikliranje, naprednije iskustvo sajma i utjecajne kulturne komponente. Ovogodišnje izdanje sajma pokazalo je inovativne materijale i mogućnost urbane regeneracije te pozivalo na eksperimentalnu dimenziju dizajna, predlažući ambiciozne vizije budućnosti.
– Salone del Mobile oduvijek je bio središte privlačnosti za inovacije, a također je i primjer mogućnosti stalnog inoviranja svog sadržaja i komunikacije sa svijetom. Održivost i inkluzivnost novi su izazovi – rekla je Maria Porro, predsjednica Salone del Mobile.
No, krenimo iz početka.
Sajam namještaja u Milanu ove je godine okupio gotovo 2000 izlagača, od kojih je 315 bilo koncentrirano u 4 zamračena paviljona u sklopu sajma Euroluce – događaja usmjerenog na izvore inspiracije koji gledaju na dizajnersku dimenziju svjetla. Postav sajma Euroluce ove je godine dizajnirao Lombardini22.
Kada je riječ o trendovima valja naglasiti da se, kao i prošle godine, nastavlja trend održivosti, prirodnih materijala i svijetlih tonova, buklea kao materijala na garniturama i foteljama, velikih, masivnih stolova s izraženim centralnim podnožjem…
No, idemo po glavnim temama…
ODRŽIVOST
Održivost je definitivno bila jedna od temeljnih tema Salone del Mobile 2023. s fokusom na kružni pristup društvenim, ekološkim i ekonomskim aspektima. Održivost je vodeći trend u dizajnu jer i dizajneri i potrošači postaju sve ekološki osvješteniji. Ponovna uporaba, recikliranje, regeneracija i održivost, usmjerenost na planet i ušteda energije… a budući da su u središtu sajma, Salone i njegovi izlagači pokazali konkretnu predanost ekologiji.
U skladu s tim, Salone nije samo sadržavao izložbe proizvoda izrađenih od ekološki prihvatljivih materijala i praksi, već je također nabavljao reciklirane materijale za izradu zajedničkih dijelova, regeneraciju i apsorbiranje resursa koji su se koristili tijekom događaja.
Štoviše, sajam je odabrao institucionalne partnere sa strategijama usmjerenim na istinsku brigu za planet. Svjedočilo se kružnom postupku s tvrtkama koje su ekološki osviještene o strukturi i materijalu za izložbeni prostor, smanjujući otpad i povećavajući energiju, smanjujući pakiranje ili upotrebljavajući ponovno korištenu ili višekratnu ambalažu.
Tu se kao jedan od predvodnika trendova svakako treba spomenuti tvrtka Nardi koja već unazad nekoliko godina diktira trendove sa svojim projektom REGENERATION. Na ovogodišnjem sajmu predstavili su eco-frinedly stol na razvlačenje Tevere koji je napravljen od 100 posto recikliranog aluminija i plastike.
Na tragu trenda održivosti jest i trend korištenja sirovina iz morskog ekosustava. Naime, dizajneri su istraživali novi potencijal biomaterijala razvijenog iz oceana. Odbačena plastika, ambalaža, ljuske školjki, morskih algi… sve to su morske sirovine koje se mogu upotrijebiti u proizvodnji tkanina i namještaja. Morski ekosustav pun je nevjerojatnih sirovina samo ako se vidi potencijal.
Iako je ocean onečišćen plastikom i drugim odbačenim predmetima, otpad se može ponovno uporabiti i pretvoriti u niz proizvoda koji oživljavaju i proširuju plodna obalna gospodarstva. Nekoliko brendova je ove godine na Salone donijelo proizvode koji su stvoreni od materijala dobivenih iz morskih ekosustava ili recikliranog oceanskog otpada.
Jedna od tvrtki koji misli “zeleno” je i tvrtka Connubia koja je predstavila fotelju i dvosjed Reef. Tkanina za Reef je u potpunosti izrađena od reciklirane plastike, od plastičnog otpada koji pluta našim morima i od odbačenih plastičnih boca s odlagališta.
Još jedan projekt brenda Connubia kojeg svakako treba istaknuti jest suradnja s brendom Max Mara Weekend gdje su napravili limitiranu seriju torbi i stolica s istom tkaninom.
Reciklirana plastika, prirodni materijali, kamen, glina te biorazgradive sirovine poput konoplje koriste se za izradu stolica, stolova i klupa za unutarnje i vanjske prostore.
UMJETNOST
Još jedan trend koji je obilježio ovogodišnji sajam je kulturna komponenta, a najviše je bila izražena u prostorima Eurolucea, protežući se od arhitekture do umjetnosti kroz razne izložbe, razgovore, radionice i instalacije.
Ovogodišnju glavnu temu ‘Grada svjetla’ kurirao je Beppe Finessi, zajedno s opsežnom piazzom i arenom Aurore. Finessi je unutar paviljona stvorio prostor za novi kulturni program koji je spojio arhitekturu, umjetnost i fotografiju. Središte kulture bila je knjižnica posvećena dizajnu, umjetnosti i ilustracijama. Ova knjižnica sadržavala je književna djela koja istražuju ideju svjetla u brojnim oblicima.
Restoran i bistro ove godine dizajnirao je Piero Lissoni, a raspored cijele arene inspiriran je povijesnim središtima talijanskog grada, što je stvorilo cjelovito iskustvo natopljeno umjetnošću, arhitekturom, dizajnom i kulturom.
MODULARNOST
Sofa se vraća kao središnja točka dnevnog boravka, a veliki come back doživljavaju modularne sofe. Došlo je do promjene u onome što kupci traže – od sofe se traži da je udobna za sjedenje i ležanje. In su udobne zaobljene garniture s dubokim jastucima za sjedenje. Udobnost, učahurenost i stvaranje vlastitog svijeta, ključna je tema.
SPA RITUALI
Kada je riječ o spa ritualima, dizajn interijera igra presudnu ulogu u stvaranju umirujuće i opuštajuće atmosfere. Očekuje se da će tržište kupaonskih proizvoda nastaviti rasti zbog sve većeg fokusa na osobnu higijenu i zdravlje. Kako potrošači postaju svjesniji pitanja zaštite okoliša, vjerojatnije je da će tražiti proizvode koji su izrađeni od održivih materijala ili su dizajnirani za smanjenje potrošnje vode i energije.
REVIVAL 7O TIH
Nostalgični stil oživljavanja 70-ih koji je započeo u modi ponovno će biti popularan u interijerima. Trendovi su ciklički i povratak sedamdesetih je došao snažno. Zemljane boje, puno tekstura i slojeva, taktilnih materijala – mix & match koji još uvijek cijenimo. Predvodnik u oživljavanju 60-ih i 70-ih je svakako brend KARE koji je na sajmu sa svojim novim šarenim kolekcijama donio svojevrsni hommage 60-ima i 70-ima.
Ono što je meni bilo najzanimljivije je Calligarisova proslava 100 godišnjice. Za sve svoje partnere Calligaris je organizirao i svečanu večeru u prekrasnom prostoru Palazzo del Giaccio gdje je sve bilo zaista maestralno, od hrane i pića, do glazbenih epizoda na kojoj su nastupale poznate talijanske violinistice, do izložbe kojem je predstavljena tvrtka Calligaris kroz povijest – od samih početaka i legendarne stolice Marocca, preko modela Vienna, Milano, Pisa…
Na sajamu smo posjetili i štand Bonaldo koji je bio zaista impresivan, a čije ćemo proizvode uskoro imati u ponudi te proizvode iz linije Tomasella.
Ono što me najviše oduševilo je namještaj od recikliranog kartona tvrtke Tk green design.
Evo i galerije slika…