Predstavljam vam brend mlade dizajnerice novih medija iz Tuzle koja je iz vlastite sobe radila za agencije u Stockholmu i Dubaiju, a onda je pokrenula svoj brend u kojem dizajnira apsolutno sve…
Prvo sam na Instagramu vidjela njezine predivne, ekstra dugačke šalove. Onda sam vidjela zanimljive torbe s grafizmima, pa onda suknje, haljine, majice… pa onda i home kolekciju s mnoštvo asesoara za dom.
A onda sam otišla na njezinu web stranicu i oduševila se vizualnim identitetom, fotografijama, videima, kolažima, načinom na koji su prezentirani njeni proizvodi. I onda sam shvatila da je dizajnerica sama sebi model svih svojih kampanja. 100 posto autentično. Volim takve ljude. I zato sam joj se odlučila javiti…
Evo o čemu smo Irma i ja tipkale…
– Irma, kako bi se predstavila u 5 rečenica?
I: Irma KOHEL, diplomirani grafički dizajner i dizajner novih medija. Radim u domeni grafičkog i produkt dizajna. Vegetarijanac, volim čajeve, biljke i svijeće. Živim dizajn. Radim kao mrav. Volim život. Uporna. Jel’ već 5 rečenica? :)
– A kako bi predstavila svoj brend Kohel?
I: KOHEL je dizajn koji ja svakodnevno nosim i pravim. Sve svari su nastale u onom trenutku u kojem meni treba torba, stolica, tanjur, kimono. Protkan grafikom kao vodećim elementom, minimalnim formama i bojom.
KOHEL je vegan brend, ne koristim životinjske materijale. Spoj je originalne grafike i minimalizma. I vuče korijenje od moje 3 godine, i mog diplomskog rada “Ekspresija u funkciji grafičke multimedijalnosti”.
– Na svom blogu kažeš da si oduvijek znala da ćeš raditi nešto kreativno i biti dizajnerica…
I: Cijeli život pravim, prepravljam, oblikujem i sve je išlo svojim tijekom. Puno rada i upornosti. Praćenje intuicije i iskreno predstavljanje sa onim što jesi. Svakako, prodrška roditelja da još 2009. studiram dizajn u BiH. Uvijek sam znala što želim i to je prevagnulo da me stari podrži i vjeruje u moju upornost i borbu.
– Radiš predivne stvari i ne ograničavaš se u predmetima koje dizajniraš… Kako kod tebe izgleda taj proces dizajniranja?
I: Ne radim po pravilima. Oduvijek sam se zapitkivala zašto etikete moraju biti na određenom mjestu, zašto se moraju praviti kolekcije i revije… i uvijek sam bježala od mode jer je previše komercijalizirana.
Tako kada stvaram, radim sve obrnuto, ono što meni odgovara. Pravim stvari koje meni trebaju i izbacujem ih u trenutku kad želim, ne prateći koncept kojeg je netko nametnuo. Svoj dizajn na fotografijama nosim lično, ne zato što ne mogu okupiti tim ljudi, modela, šminkera… nego zato što koncept Irma KOHEL je stvari koje ja nosim svakodnevno, koje meni trebaju i koje tako prezentiram. Ne radim ništa da se nekome svidi. I zato je rezultat i feedback ljudi fenomenalan. Ljudi prepoznaju iskrenost, ne morate se pravdati.
– Što najviše voliš dizajnirati?
I: Sve! Prostor, predmete, svakodnevnicu.
– Tvoje stvari prodaju se praktički u cijelom svijetu, a živiš u okolici Tuzle. Koliko ti društvene mreže pomažu?
I: Internet i društvene mreže mogu vam puno pomoći, ako ih znate iskoristiti na pozitivan način kako bi vaše stvaranje bilo vidljivo svugdje u svijetu.
Tako sam i ja uz pomoć interneta i počela raditi za dvije agencije iz Dubaija i Stockholma. Radila sam iz svoje sobe, a u Švedsku išla na sastanke po potrebi. U trenutku kada sam se zasitila rada za druge pokrenula sam svoj brend KOHEL i preko društvenih mreža podijelila svoju viziju.
– Tko su tvoji najčešći kupci?
I: Sretna sam što su to ljudi svih generacija, samouvjereni, koji znaju šta hoće, s izgrađenim stilom i bez razlike u spolovima.
– Torbe su bestseller ili…?
I: Hmm, kimona i torbe su obilježile 2017-tu godinu. Ali ja ne izbacujem kolekcije u vidu seta različiti predmeta, nego varijacije jednog. Primjerice, ako je to torba onda ide kolekcija 5 printova te torbe. Ako je to suknja, kolekcija različitih printova istog modela, i tako dalje.
– Od kojih materijala sve radiš? Koliko traju procesi proizvodnje?
I: Ne koristim ništa životinjsko, dakle bez kože, svile… Svi materijali su eko. Odjevni predmeti koji su u dodiru s kožom su većinom pamuk i lan. A suknje torbe su polimerni, gumeni, šuškavi materijali s kojima sam opsjednuta.
– Studirala si nove medije. Kako je danas, s obzirom na globalizaciju, teže ili lakše dizajnerima koji se odlučuju za ovaj tvoj put – kada sami uzimaju stvari u svoje ruke i kreću sami u cijeli proces od dizajna do proizvodnje?
I: Kada radite što volite pod svaku cijenu vam je bitno da budete ispunjeni i sretni. S iskrenim radom sve se isplati. Ne podilaziti trenutnim nametnutim pravilima.
Nije ništa lako, da jest svako bi to radio.
– Omiljeni proizvod ti je?
I: Onaj koji trenutno izbacim.
– Znala sam… Evo, uživajte još malo u fotografijama brenda KOHEL.