Jedan od predvodnika nove struje proizvoda koji doživotno traju je britanski dizajner Tom Raffield. Upoznajte njegove radove koji su osmišljeni da traju vječno…
Sjećate se priča naših baka i prabaka o njihovom mirazu i starinskom drvenom namještaju koji se nasljeđivao generacijama? Spavaću sobu, krevet i ormar obično su dobivali za vjenčanje, a ostali namještaj postepeno se kupovao – od prve plaće, na kredit, otplatu… ili nasljeđivao – s generacije na generaciju.
I onda se dogodio rez. Stigla je nova generacija tvornički napravljenog namještaja od iverice, melamina, furnira… Namještaj od punog drva postao je preskup, preglomazan i težak, a tvornice su počele proizvoditi lakši, moderniji, modularniji i puno povoljniji namještaj. Krevet se više nije trebalo otplaćivati godinama, a baš zbog svega toga namještaj nije ni bio zamišljen da traje desetljećima i da se generacijama nasljeđuje…
Dođeš, kupiš, imaš neko vrijeme, pohaba se, baciš, kupiš novo… I tako sve stvari – odjeća, obuća, namještaj… Ništa se ne kupuje da traje vječno.
No, sramežljivo, na pomolu je jedan novi trend – namještaj koji je napravljen da traje vječno.
Naime, sve je više brendova, dizajnera i manufaktura koje se okreću izradi vrlo kvalitetnih proizvoda od materijala koji su napravljeni da traju desetljećima.
Jedan od predvodnika te nove struje proizvoda koji doživotno traju je britanski dizajner Tom Raffield. Jedna od glavnih značajki “doživotnog dizajna” je kvaliteta, izdržljivost, dugotrajnost te upotreba tradicionalnih prirodnih materijala.
Materijali koje koristi su puno drvo, mesing, koža, odnosno isključivo prirodni tradicionalni materijali dobiveni iz obnovljivih kontroliranih izvora.
Sav njegov drveni namještaj ima stoga FSC certifikat koji znači da se šumom gospodari prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima. Btw FSC logotip znači da proizvod koji se kupuje nije proizveden tako da su zbog njega žrtvovane šume te da on svojim potrošačkim postupkom nije pridonio nemilosrdnoj eksploataciji šumskih resursa.
No, certifikati i materijali samo su dio priče. Namještaj koji traje mora svojim dizajnom, funkcionalnošću i kvalitetom odoljeti vremenu.
Jednostavan, nenametljiv dizajn, prirodni materijali, neutralna paleta boja i funkcionalan praktičan namještaj koji zadovoljava više funkcija odjednom.
Jedan od sjajnih primjera te nove generacije “doživotnog dizajna” je Raffieldov posljednji uradak – Laris Wall Hook. Riječ je o praktičnoj vješalici na koju možete zavjesiti, okačiti ili provući predmet. I kišobran, jakna, šal… Sve stane na jednu malu izdržljivu vješalicu napravljenu od jasenovog drva, kože i brušene mjedi.
Idealno za hodnik, kupaonicu, spavaću sobu… Dostupne su u mono izdanju i kao trio…
Jednostavnost, funkcionalnost, dugotrajnost, kvaliteta… odlike su njegova dizajna koji je većinom ručno rađen posebnom tradicionalnom tehnikom parenja i savijanja drva.
Btw tehnika parenja i savijanja bukve poznata je tehnika s kojom su napravljeni neki od najslavnijih dizajnerskih komada kroz stoljeća. Sjetimo se samo slavnih Thonetica… (evo link).
Uživajte u najnovijim radovima Toma Raffielda koje možete razgledati i uskoro naručiti na njegovoj web stranici.