Christmasworld u Frankfurtu najveći je sajam božićnih dekoracija u ovom dijelu svijeta na kojem je ove godine izlagalo oko 1100 izlagača iz 50 zemalja te mjesto gdje se rađaju trendovi i narudžbe za božićne kolekcije. Dora Đurđević iz Emmezete insajderski nam je ispričala kako je izgledao ovogodišnji sajam
Tek što sam teška srca zapakirala i posljednju kutiju s božićnim ukrasima, na društvenim mrežama ugledala sam fotografije divnih božićnih dekoracija sa sajma Christmasworld iz Frankfurta.
Naime, riječ je o sajmu koji se održava krajem siječnja i na kojem se izlažu noviteti i trendovi te sav božićni asortiman za iduću godinu. Ondje se zapravo nabavlja i dogovara cijela Europa – proizvođači, dizajneri, agenti i buyeri za trgovine, butike, cvjećarne, velike robne kuće i lance…
Na sajmu izlažu najveći proizvođači božićnih dekoracija i to od uglednih nizozemskih brendova koji su lideri u tom segmentu do kineskih proizvođača raznih nivoa kvalitete.
I dok vam ovo pričam već u tvornice stižu narudžbe za proizvodnju figurica, ukrasa, lampica… i ostalih dekoracija koje ćemo viđati u izlozima i na borovima ovog Božića.
A što su trendovi za Božić 2020.? Svoja zapažanja s nama je podijelila Dora Đurđenić iz Emmezete koja je prošli tjedan posjetila sajam.
– Velika novost su cjelogodišnje dekoracije koje nisu izrazito božićne, te u njima možete uživati dulje, praktički cijelu godinu. To su prvenstveno pampas trave i ostale suhe cvjetne dekoracije, gljive i žirevi koje se izvrsno kombiniraju i s nekim tipičnim božićnim simbolima poput orašara, srca, kućica, patuljaka i gnomova.
Taj trend zanimljiv je i znakovit iz nekoliko razloga. S jedne strane on ljudima dopušta da “božićne” atrakcije traju dulje i da duže uživaju u artiklima koje su nabavili. Taj pristup je i ekološkiji i održiviji, a s druge strane dobar je i za sve nas trgovce jer s “božićnim” asortimanom možemo krenuti puno ranije, pa čak odmah nakon ljeta – ispričala nam je Dora Đurđević, objasnivši kako su zapravo tradicionalne jesenske deko kolekcije postale božićne, odnosno da su se te dvije sezone, zapravo spojile u jednu.
– Ovogodišnjih hit definitivno su gljive. Njih ima u svim bojama, stilovima, materijalima i oblicima. A kada bih trebala izdvojiti hit boje za Božić 2020., rekla bih da u tom segmentu nema puno promjena i dalje su dominantne crveno-zelene, pastelne te zlatno-srebrne kombinacije. Za pojedina tržišta poput primjerice ruskog, tipična je plava boja, no ne vjerujemo da će biti popularna ovog Božića u našim krajevima – objasnila je Dora.
– Orašari ne prestaju s popularnošću, no ove godine dobivaju i malo drugačije lice. Popularni će biti križanci između medvjedića i orašara, odnosno figurice koje imaju tijelo orašara, a glavu medvjedića. Popularne su i sove, razne vile i lutke koje podsjećaju na Barbie, a u asortiman božićnih likova ove godine se uvrstio i Pinocchio – objasnila je Dora, otkrivši nam još jednu zanimljivost.
Ako je sudeći po njihovom iskustvu – Hrvati za Božić najviše vole tradicionalno crveno-zelenu kombinaciju i nježne pastelne boje. Crveni, zeleni, roskasti, bež, sivkasti, zelenkasti, bijeli, zlatni ukrasi najbolje se prodaju u Emmezeti, a pretpostavljaju da će slično biti i ove godine.
Što se tiče outdoor atrakcija ove godine najveću pozornost je plijenio svjetleći cadilac i skijaška staza Djeda Božićnjaka koje bi i mi rado vidjeli na našem Adventu.
Da ne duljimo, uživajte u velikoj galeriji fotografija sa Christmasworlda i veliko hvala Dori i Emmezeti na ustupljenim fotografijama.