Osamdesetih su bili samo još jedan od brendova koji kopiraju velike igrače na modnoj sceni. Danas su najjači, a Amancio Ortega jedan je od najbogatijih ljudi na svijetu. Može li Zara Home napraviti industriji namještaja i asesoara za dom isto što je Zara napravila modnoj industriji?
U trenutku kada Chanel, Prada, Gucci… predstavlja svoju kolekciju i dok manekenke šetaju pistom, u Zari se već šiva pojednostavljena “kopija” i za svega par tjedana već se nalazi u dućanima diljem svijeta, po 10 puta nižim cijenama.
Dok veliki modni igrači neumoljivo gaze svoje dizajnere da osmisle 4-5, pa i šest kolekcija godišnje, Zara ih predstavi 11. Ponekad i više.
Navodno im od prve skice do proizvoda koji se već u ogromnim serijama može kupiti u tisućama njihovih dućana diljem svijeta treba samo 5 tjedana.
To je tajna Zarinog uspjeha. Ne izmišljaju trendove, nego ih vrhunski prepoznaju i prate i onda užurbano plasiraju u trgovine… (dok su ostali još uvijek u fazi prototipa i smišljanja efektnih kampanja za predstavljanje.)
Oni ne trebaju skupe manekenke da predstavljaju njihovu odjeću, velika dizajnerska imena koji će ih podizati imidž, niti reklame, intervjue po novinama…
Oni samo jako, jako puno rade, prate što drugi rade i zaista proizvode odjeću koju žene žele nositi.
I zašto sve ovo pričam? Zato što je Zara Home upravo nedavno predstavila ozbiljno dobru kolekciju namještaja i asesoara za dom.
Naime, i sami znate koliko godina pasionirano pratim svijet dizajna i nikada do sada me ni jedna Zara Home kolekcija nije toliko ostavila impresioniralu.
Većinom su to bile reinterpretacije home linija modnih brendova. Dakle, jeftinija Armani casa, Fendi casa, Missoni home… odnosno kolekcije s divnim tekstilima, posteljinom, ručnicima, svijećama i ponekim zgodnim komadom namještaja.
A ova? Iskreno, tekstili su ostali potpuno u drugom planu… Čini mi se da je Zara Home našla neke potpuno druge uzore…
Ja ću šutjeti. A vi slobodno pogledajte highlighte dviju novih kolekcija – Greenary i Blossom.