Svatko od nas vjerujemo ima svoju listu najljepših filmskih interijera. Ovo je Petrina lista
PIŠE: PETRA ŠVARC
U trenucima kada se uspijem othrvati strahu od neizvjesnosti, apatiji pa potom i depresiji zbog situacije koja nas je sve snašla, znam pomisliti kako moja dobrovoljna izolacija, u kojoj je sa mnom i moja obitelj, ima i svojih dobrih strana.
Puno smo (ma što puno – stalno!) zajedno i puno više razgovaramo. Vrijeme koje imamo na raspolaganju pokušavamo ispuniti što kvalitetnije, uveli smo kakav-takav dnevni raspored, nastojimo više slušati sebe… Na red dolaze mnoge aktivnosti za koje prije nismo imali vremena, hranimo se kvalitetnije jer sve obroke pripremamo i konzumiramo kod kuće i, ono što me posebno veseli – puno više čitamo, a dane završavamo uz filmove (ok, i serije, ali o tome drugi put). Uz nove, ali i stare filmove jer sada imamo vremena i za reprize.
Sigurna sam da je upravo svijet filma ovih dana mnogima omiljeno mjesto za mentalni bijeg pa ako je tako i kod vas i ako ste već odradili najhitnije filmske zaostatke, vratimo se zajedno onima na koje smo mi u Dblogu posebno slabi – filmovima čiji su setovi važni i nezaboravni jednako kao i glavni glumci, scenarij ili glazba. Filmovima čiji se interijeri pamte i nerijetko stvaraju trendove u industriji interior designa.
I prije nego krenemo, samo mali disclaimer: naša lista nije službena, još manje definitivna, a pogotovo ne univerzalna. Ona je tek odraz našeg, vrlo subjektivnog sviđanja.
1. The Royal Tennenbaums
Priča o disfunkcionalnoj obitelji Tennenbaum, Wesu Andersonu donijela je prvu nominaciju za Oscara, a upravo u tom filmu njegova je smjela estetika potpuno zaživjela u svoj svojoj prepoznatljivosti. Nezaboravni su interijeri doma Tennenbaumovih u kojima se, u eklektičnom miksu uspješno spajaju elegantni antikviteti, afrički artefakti te paleta boja nadahnuta Sedamdesetim godinama. Meni je ipak najdraži baletni studio Margot Tennenbaum, s onim fantastičnim tapetama boje trešnje i zebrama u skoku. Nezaboravno, kao uostalom i setovi ostalih filmova ovoga redatelja.
2. The Grand Budapest Hotel
Još malo smo kod Wesa Andersona. Ovaj čarobni film zaista puno duguje svojoj scenografiji. Velika njemačka robna kuća iz prošlog stoljeća super uspješno pretvorena je u hotel ružičaste fasade i crveno lakiranih interijera nalik ušećerenim jabukama. Ista je zgrada poslije preuređena kako bi odglumila minimalistički hotel koji se pojavljuje u uvodu filma.
3. Call Me By Your Name
Radnja ovog delikatnog filma o sazrijevanju i prvoj ljubavi odvija se početkom 80-ih, a zanosne lokacije nalaze se na sjeveru Italije, u regiji Lombardija. Ključna lokacija je vila filmske obitelji Perlman – u stvarnosti Villa Albergoni koja se nalazi u mjestu Moscazzano, nekoliko kilometara od gradića Creme.
Vila i njezini vanjski prostori savršena su kulisa za najljepši oblik fjake koji sam ikada vidjela. Zanimljiv je podatak da je za potrebe filma vilu dekorirao Violante Visconti di Modrone, rođak slavnog talijanskog redatelja Luchina Viscontija. Vila na filmu izgleda
toliko neodoljivo i poželjno da bismo se odmah teleportirali. Poznavatelji tvrde kako su stabla bresaka i bazen dodani samo za potrebe filma, ali i bez toga je apsolutno čarobna.
U filmu ima još čitav niz nezaboravnih veduta – od arheološkog nalazišta na jezeru Garda, preko samog grada Creme i okolnih mjesta s njihovim trgovima, barovima, crkvama i životom. Bella Italia u svom najboljem izdanju!
Btw vila je na prodaju i stoji 1,7 milijuna eura. Evo fotogalerije i linka na oglas.
4. La grande bellezza
Kad smo već u Italiji, ne možemo zaobići ovo dekadentno remek-djelo Paola Sorrentina. To je zapravo strastveno ljubavno pismo Rimu, u maniri Fellinijeve Dolce vite. Ogromna doza senzualnog bogatstva, tuge, neobičnih likova i životnih odabira, povest će vas na nezaboravno putovanje u rimske noći – ultimativno hedonističko mjesto na kojem se događa život. Najdojmljivija lokacija je apsolutno prekrasna, ogromna terasa momačkog stana glavnog lika, Jepa Gambardelle, novinara, pisca i bonvivana, koja gleda ravno na Colosseum. Nepregledni kvadrati popločeni terakotom, prekrasna, bujna i njegovana vegetacija, mekani jastuci i razvučene mreže za drijemanje sjajna su metafora svog tog hedonizma. A čim padne noć, sve se pretvara u najvibrantniji plesni podij u gradu, gdje se život slavi do jutra pa opet ispočetka. Slatko-gorka oda životu, ljepoti i sreći. Divno.
5. A Single Man
Redateljski debi modnog čarobnjaka Toma Forda, za kojega rijetki znaju da je diplomirao arhitekturu. Ne treba ni spominjati da je čitav film neviđena estetska poslastica, a posebna je pažnja usmjerena upravo na interijere, gdje se odvija veći dio radnje. Centralno mjesto je kuća glavnog lika Georgea Falconera – mala, ali elegantna kuća s dvije spavaće sobe i dvije kupaonice, sagrađena od čelika, stakla, drva i betona. Stakleni zidovi omogućili su snimanje izvana, ali i obrnuto. Kuća je smještena između stabala, a već spomenuti stakleni zidovi brišu granicu između unutarnjeg i vanjskog prostora. Ona je istovremeno otvorena prema vanjskom svijetu, ali je i zaklonjena kao neko gnijezdo, među drvećem. Zanimljivo je da su za potrebe filma unutar same kuće napravljene značajne preinake, ali s postojećim elementima, kako bi se i na ovaj način prikazalo i naglasilo psihičko stanje glavnog lika – osamljenog čovjeka koji, nakon gubitka partnera, živi povučen život daleko od ostatka svijeta.
Eto, toliko o filmskim interijerima za ovaj put. Rado bismo čuli koje filmske setove vi volite i pamtite. Do tada, uživajte u ljepoti, jer kako kaže talijanska autorica i umjetnica Silvia Bisconti koju smo nedavno otkrili: „La bellezza ci salverà“ ili „Ljepota će nas spasiti!“