Icon je nova Groheova miješalica isprintana 3D tehnologijom, a stručnjaci kažu da je to revolucionarni izum. No, po čemu ćemo još pamtiti ISH i novitete u svijetu kupaonica?
Budućnost je ovdje. Ta rečenica Michaela Seuma, glavnog dizajnera Grohea, odzvanja mi u ušima dok gledam paviljone i štandove na ISH-u u Frankfurtu. ISH najveći je i najznačajniji bijenalni sajam za kupaonice i instalacije u svijetu, a Michael Seum je dizajner njemačke tvrtke Grohe. Njegov tim prošle je godine napravio 500 novih proizvoda i osvojio 63 dizajnerske nagrade.
Pričat ću vam još o njemu te uskoro objaviti i naš intervju, ali sada ipak idem na ono važnije – razlog zašto je budućnost ovdje.
Zamisli da napraviš crtež, pošalješ ju na 3D printanje i da ti za par sati “izađe” pipa. I to ne plastična, nego prava metalna koja radi, napravljena u 3D tehnologiji koju je upravo ovih dana na sajmu predstavio Grohe.
Sjedim u velikoj dvorani zajedno s 350 novinara iz cijelog svijeta, slušamo CEO-a Grohea Michaela Rauterkusa i svjedočimo tom trenutku – upravo je predstavljena prva na svijetu 3D isprintana miješalica. Uzbuđenje je veliko kao uvijek kada se prezentira nešto revolucionarno i prvi put u svijetu, a saznajemo da će prvi put biti ugrađena u Norveškoj u fascinantnom podvodnom restoranu kojega u travnju završava arhitektonski ured Snohetta.
Bit će užasno skupa i zapravo takvo što rezervirano je samo za najjače projekte i svjetske arhitekte kojima će Grohe na taj način odati počast tako da izdizajniraju svoju mješalicu za njihov projekt – objašnjavaju te dodaju kako je to ogromna investicija s jako puno nula na kojoj su radili najveći svjetski stručnjaci i inženjeri.
No, ako nije komercijalan proizvod, zašto onda to rade, pitam se i u publici čujem zanimljive odgovore…
Zato što žele znati i razvijati tehnologiju prije drugih. Zato što su jaki i moćni. Zato što jednostavno mogu.
Odgovori mi se čine logičnim jer je znanje neprocjenjiva moć i isplati se u njega ulagati iako možda na prvi pogled u ovom trenutku uopće ne vidimo materijalnu korist.
No, budimo realni, budućnost nije ovdje samo radi 3D tehnologije i stotine drugih pametnih i inovativnih prozvoda koji štede naše vrijeme, novac, vodu, prirodu… nego i zbog mnoštva divnih proizvoda koji su pokazali nove trendove i tendencije.
A jedan od glavnih trendova je da nam se životni prostori spajaju u dvije cjeline: dnevna zona i spavaća zona i da sve što se u njima događa pokušavamo integrirati.
Kupaonica je tako dio intimne spavaće sobe i nerijetko postaje njezin sastavni dio s trendovskim samostojećim kadama i walk-in tuševima unutar spavaćeg dijela. S druge strane kuhinja je postala dio dnevnog boravka i u posljednje vrijeme želimo da ona izgleda uklopljena u prostor te da se gube klasične podjele i granice između kuhinje, blagovaonice i dnevnog boravka.
Baš zbog svega toga želimo puno različitih proizvoda koje snažno želimo prilagoditi svojim interijerima i lifestyleu. Grohe je tako predstavio široku paletu proizvoda koji se moju mijenjati i međusobno kombinirati, stvarajući stotine kombinacija i personifikacija…
Različite boje PVD premaza, različite boje mramora, oblici… i meni najljepša redizajnirana Atrio linija…
Oduševljenje.
No, koliko god željeli da nam je sve personalizirano i uklopljeno u naš interijer i životni stil, toliko želimo da je sve jednostavno. Intuitivno.
Paleta raznih proizvoda u potpunosti je pojednostavljena, a najviše me oduševila činjenica da su razvili jedno podžbukno tijelo koje ide na sva tipkala i s kojim možete upravljati i nadglavnim i ručnim tušem… otvarati i zatvarati vodu, mijenjati jačinu i vrste mlazeva, rasvjete… sve na jednom jednostavnom nadžbuknom i jednom podžbuknom sistemu.
Jednostavnost i savršenost tehnologije, a stotine varijacija u dizajnu… to bi mogao biti dominantan trend ovog našeg današnjeg, tj. budućeg svijeta.
I naravno želja za kontrolom. Zato su proizveli cijelu kolekciju novih proizvoda koja mjeri potrošnju, onemogućava poplave, curenja, nezgode… i sve to spojeno na aplikacije i smart home sustave.
Šetam sajmom i dalje razmišljam koliko istine ima u toj Michelovoj rečenici. Budućnost je stvarno ovdje, samo ne znam kada će stići u hrvatske dućane.
Evo sad još malo fotografija sa sajma i after partyja.