Prije pet godina započeli su s jednim apartmanom za dnevni najam u centru Zagreba, sada ih imaju preko 200 i to u Zagrebu, Rovinju, Dubrovniku, Beogradu, Beču… priča o Zig Zagu
Koračam Petrinjskom prema zgradi “jedro” arhitekta Milana Šosteriča. Penjem se stubama i pratim putokaz Zig Zag. S desne strane su rezervirani putokazi, pri dnu dvorišta je tabla na kojoj piše Zig Zag Integrated hotel.
Pokušavam promatrati očima turista, osobe koja se dolazi chekirati i preuzeti ključeve za jedan od stanova u blizini.
Ulazim i vidim ovo…
Moderan, svjetao, jako dopadljiv interijer s nekim trendi i zanimljivim detaljima.
Uz nasmiješeno, pomalo hipstersko osoblje koje se sa svojom odjećom, frizurom, stajlingom uklapa u interijer i brending potpuno novog tipa hotela, ondje me dočekuje i vlasnik Zig Zaga Tomislav Zovko.
Tomislava možda znate i vi. On je jedan od onih ljudi koji pozna cijeli grad, koji se rado druži, lako komunicira i kojeg ljudi baš nekako vole zbog te njegove lakoće, fokusiranosti i brojnih ideja.
A jedna od tih ideja je bila da integrira male iznajmljivače stanova i da on na sebe preuzme booking, čišćenje, održavanje, dočekivanje gostiju, popravke, stajling, pa čak i kompletnu građevinu i preuređenje…
I kako ti ide?
– Pa dosta smo narasli od prošlog puta kada smo se sreli. Sada imamo oko 200 apartmana u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Beču i Beogradu i oko 20 zaposlenih. No, nije ti to easy money, moraš rješavati tisuću stvari, jako je puno gostiju, administracije, kvarova, ulaganja, a i jako puno smo naučili na vlastitoj koži – priča mi Tomislav.
Jedna od ključnih stvari je što zapravo gost želi i što je spreman platiti.
– Apartmani u Zagrebu su ti kao kolodvor. Ljudi se u Zagrebu zadržavaju jako kratko. Prosječno dan i pol. Sada već ima jako puno Airbnb-a po gradu i visoku popunjenost drže samo najbolje lokacije. No, osim lokacije, shvatili smo i kakvi stanovi najbolje idu u kojem gradu.
Čekaj, hoćeš reći da se jednako uređen stan u Zagrebu i Dubrovniku neće isto iznajmljivati?
– Upravo to. Točno određeni tip uređenja prolazi u Zagrebu, potpuno drugačiji u Dubrovniku, a opet nešto treće u Rovinju – objašnjava mi Zovko, inače osoba koja jako vodi računa o interijerima apartmana.
– Mi neke stanove uzimamo i onda ih sami o svom trošku preuređujemo i već iz iskustva znamo točno u što se isplati uložiti, a u što ne. Znamo točno koliko će ti nova sofa ili neka fora stvar u interijeru podići booking i znamo procijeniti trenutak kada se svako daljnje ulaganje više neće isplatiti i odraziti na cijenu ili popunjenost – kaže Tomislav.
Taj je princip zapravo vidljiv upravo na ovoj njihovoj recepciji.
– Naime, ljudima je potrebno lijepo, ugodno mjesto koje radi 24 sata, da u miru mogu sjesti, dobiti sve informacije, da se osjećaju ugodno i da osjete da je odmor već krenuo njihovim dolaskom na recepciju.
Često dođu s puta i žele odmah ići na wc, možda su došli prerano pa bi negdje htjeli na sigurnom ostaviti prtljagu, zato je bilo važno da napravimo centralno mjesto koje nije neki prolaz ili neka sobica, nego da je ovo prava recepcija, iako je hotel zapravo dislociran po raznim lokacijama u okolnim ulicama – kaže Zovko i retorički nastavlja: da smo u ovo ulupali još 50.000 eura i stavili dizajnerski namještaj, bi li to imalo smisla, bi li se to odrazilo na bookingu?
Dobar tepih, zavjese, dvije lijepe sofe, zelenilo, par detalja i jedan jako važan trik zašto sve izgleda tako uredno i profinjeno.
Aha, vi imate back office u kojem pretpostavljam nije sve tako uredno i sređeno?
Smije se.
Uživajte i ajmo se malo pretvarati da smo turisti u svom gradu.