Koliko se mijenja svijet dizajna i interijera? Kako je pandemija utjecala na nove kolekcije namještaja koje stižu u dućane? Postaje li ekologija i održivost sve važniji kriterij odabira? Nove teme, novi pogledi, drugačiji pristupi, nove kolekcije…
Pričam s jednom mladom dizajnericom interijera i ona mi se žali: “koje god pločice, stolce ili fotelje da izaberem, za godinu dana više nisu u modi. Stalno dolaze neki novi trendovi. Pa su malo popularni heksagoni, pa malo mramori, terazzo, pa malo štukature, pa onda odjednom se ponovno vraća minimalizam…”
Istina. U posljednjih par godina trendovi u svijetu interijera su se suludo brzo izmjenjivali. Dok bi većina dućana u Hrvatskoj dobila taj trendovski namještaj kojeg gledamo po portalima, Pinterestima i društvenim mrežama, već bi u Milanu, Parizu, Londonu, Kopenhagenu ili New Yorku izašao neki novi trend.
Princip fast fashiona i high street mode krajem prošlog desetljeća preselio se i u interijere. Jedno vrijeme bilo je jako teško pohvatati što je trenutno “in”.
No, pandemija je sve promijenila i usporila. Sirovine su poskupile, materijali postali nedostupniji, transport jako otežan… nema više sajmova i izlaganja.
Kupci su shvatili da im ne treba toliko nekvalitetnih stvari koje će stalno mijenjati i kupovati nove, a s druge strane ekonomski samostalniji postaju i pripadnici generacije Z, odnosno Zoomersa, kojima je ekologija vrlo važna tema i jedan od važnih kriterija odabira proizvoda koje kupuju. Sustainability fashion, Sustainability design, Sustainability…
I uistinu, mi smo se promijenili, klinci su se promijenili, naravno da se mijenjaju i brendovi tražeći neki novi pristup u novom desetljeću.
I što su smislili veliki brendovi?
Čitam katalog News and Impessions od Karea i u uvodnom dijelu jedan pojam mi jako upada u oči: “furniture for a lifetime”. Dakle, prioritet se stavlja na namještaj koji je od kvalitetnih materijala, klasičnih linija, primjenjiv u različitim životnim fazama i interijerima.
Dakle, nove kolekcije koje uskoro dolaze u trgovine napravljene su od kvalitetnih materijala i jednostavnih svevremenskih linija. Napravljene da traju i da se uklapaju u razne stilove uređenja i podneblja.
Drvo, metal, kamen, tamno plava, siva, žuta, tamno zelena, bijela, crna… dakle, materijali i boje koje ljudi najčešće odabiru i vole.
Glavni dizajner nove Kare kolekcije je ugledni danski dizajner Morten Georgsen koji je spojio skandinavsku bezvremensku klasiku i impresivnost te upečatljivost po kojoj je Kare prepoznatljiv i zbog čega ga volimo.
Evo preview komada iz nove Kareove kolekcije. Sneak peak.