Bila sam sigurna da je to kafić ili salon rasvjete, a kad ono… Idemo u nove urede oglasnika Njuškalo kojega je uređivao osječki dizajnerski studio Havelkadesign
Imam jednu bolest, a to je volim gledati u prozore i maštati o tome kakvi se interijeri nalaze iza tih prozora. Često tako gledam i pokušavam razaznati koja je to lampa, fotelja, polica za knjige…
Vozeći se tako, nedavno sam prošla pored jedne zgrade u smjeru Buzina koja mi je privukla pažnju. Što je to?
Je li to neki kafić? Salon rasvjete? Neki poluprivatni noćni klub?
Ništa mi nije jasno, pogotovo jer je iza “prozora” svjetlila silueta drva i mijenjala boje… Moram to jednom pogledati. Ne znam što da mislim o tome.
I kao i uvijek, be careful what you wish… Ovako to izgleda iznutra…
Riječ je, naime, o takozvanom Drvu Znanja, instalaciji koja se nalazi u novom uredu tvrtke Njuškalo, nedaleko od Buzina, a koja zapravo ima nekoliko funkcija.
– Budući da je Njuškalova djelatnost vezana uz online komunikaciju, napravljen je kontrast sa zonom za knjige. Mjesto gdje će zaposlenici na, sada već možemo reći, staromodan način prikupiti informacije i proširiti svoje znanje. Tako se rodila ideja o stvaranju Drva Znanja čime se ujedno rješavalo i tehničko pitanje prikrivanja betonskog stupa u središtu prostorije. Drvo je simbolično prikazano u osam različitih dijelova koji mu daju trodimenzionalnost. Pored integriranih RGB led dioda u bočnim stjenkama, oko svakog kraka omotane su viseće lampe koje simboliziraju njegove plodove – nove ideje. Ipak, ekipa u Njuškalu jako voli trendove, pa je biblioteka upotpunjena i s modernim izvorima kreativnosti – igraće konzole, VR… za digitalno proširenje stvarnosti – objasnili su u Njuškalu.
Drvo znanja, zapravo je tek samo jedan dio ureda od 1000 kvadrata kojega je uređivao osječki dizajnerski studio Havelkadesign. Ured je zamišljen kao prostor koji s vremenom još može više rasti i smjestiti veći broj djelatnika, a velika želja bila je da svojim uređenjem djeluje opušteno, zabavno, kreativno, prijateljski…
I zato su, kažu, psića – maskotu Njuškala, prenijeli i u interijer. Naime, vizualni aspekt interijera odražava autentičnost brenda: i zato su žuta, crna i bijela boja zajedno s svima dobro poznatom maskotom i vrlo važan dekorativni dio interijera.
– Ta se prepoznatljivost vidi već pri prvom kontaktu s interijerom, ostavljajući nepogrešiv zaključak da se nalazite u prostorijama Njuškala. Ambijentalne karakteristike cijelog interijera odišu Njuškalovim brand standardima. Imperativna žuta boja je lajtmotiv cijelog prostora, dok se ravnoteža postiže balansiranjem akromatske kombinacije i sporadično prisutnih detalja u sekundarnim bojama – objašnjavaju u Njuškalu te dodaju da je veliki doprinos karakteru interijera dao je ilustrator Boris Matešić, koji je svojim muralima ispričao priču vlastitog doživljaja Njuškala.
Glavni lik, Njuškalo, dobio je naravno centralnu poziciju na samom ulazu, čime se ostvario dojam da glavna Njuška stoji u prostoru dočekujući sve s dobrodošlicom.
– Već pri prvom pogledu na prazan prostor ‘vidjela’ sam ideju koja je danas upečatljiv uredski prostor jedne od najinovativnijih tvrtki u Hrvatskoj. Zamišljajući oživljenog Njuškala, vidjela sam ga kako trči po hodnicima i tako je nastala ideja s udubljenim šapama na “travnatom” zidu. Također, projektni zadatak imao je detalj o zadržavanju zaposlenika u hodnicima. Tu sam odmah uočila niše idealne za smještanje psećih kućica kao konture, koje sam zamislila kao jednostavne crteže. Vodila me razigranost kojom odiše sam brend i sve se dalje odvijalo samo od sebe – ističe Jelena Havelka, direktorica i glavna dizajnerica interijera u Havelkadesignu.
Dodaje kako su u izvedbi radova pazili na angažman kvalitetnih domaćih majstora, pa su, primjerice, tapeciranje odradili osječki stručnjaci iz Janz designa, tvrtka Modul je izradila fotelje i stolice, dok su Blažević interijeri zaslužni za stolarski dio, od uredskog namještaja do kuhinje.
– Prostor je na osnovnom nivou grupiran u zonu rada, tj. urede i zonu opuštanja, odnosno zajedničke prostorije. Uredi, koji su grupirani u 16 različitih odjela od kojih gotovo svaki ima svog voditelja, smješteni su uz ostakljeni obod, dok su zajedničke prostorije raspoređene u centralnom dijelu. S obzirom da zaposlenici provode najviše radnog vremena u uredima, logično ih je smjestiti u najkvalitetniji dio s najviše prirodnog osvjetljenja. A kako bi se osiguralo maksimalno osvjetljenje same jezgre prostora, uredi su prema hodnicima odijeljeni staklenim stijenama.
Druga razina distribucije prostora ovisila je o zadanom načinu rada kompanije te glasnim i tihim zonama među odjelima. Upravo tu se može uočiti bitnost rješavanja komunikacije i interakcije među korisnicima – objasnili su u studiju Havlekadesign.
Pored dobrog osvjetljenja, otvaranja vizura prema van i opuštene atmosfere, za poticanje zdravlja i blagostanja svakako su potrebne i biljke.
Da ne duljim, pogledajte sami kako to izgleda…
Btw u interijeru su mnogi detalji i namještaj nabavljeni i kupljeni upravo na Njuškalu. Kažu, ipak oni znaju gdje se nalaze najbolje second hand prilike…