Čišćenje apartmana jedan je od najvećih problema iznajmljivača. Ili je skupo ili naporno i dugotrajno ili… Kako si olakšati i ubrzati čišćenje, saznajte u našoj maloj školi uređenja i opremanja apartmana
Učenje na vlastitoj koži najbolje je, ali i najskuplje učenje. Zato smo sretni što naša mala škola uređenja i opremanja apartmana ide dalje. Jedna od osnovnih stvari o kojoj morate razmišljati kada uređujete apartman je čišćenje. Danas pričamo o svim problemima i zamkama oko čišćenja.
Znate onaj trenutak kada u jednom danu imate smjenu gostiju, a čistačica vam dan prije otkaže, a sve koje zovete su zauzete ili traže 100 kuna po satu. O, da, u problemu ste. Morate hitno počistiti apartman.
Bez obzira da li apartman čistili sami ili ga prepustili čistačicama od povjerenja ili nekom od servisa – time is money. Olakšajte si život i osmislite apartman koji je jednostavan za čišćenje tako da ga jedna osoba može očistiti u par sati.
Zašto je to važno?
Prvenstveno zato što su smjene gostiju sve češće i malo je gostiju koji ostaju u apartmanu po tjedan dana ili dulje. Primjerice, zagrebački prosjek broja noćenja po apartmanu je 1,5, što znači da većina gostiju ostaje svega jedan ili dva dana. Ako apartman čistite sami to znači da ćete dnevno barem 3 do 4 sata, u udarnom dnevnom terminu čistiti apartman, što će vam poremetiti bavljenje drugim poslovima i životnim aktivnostima.
Ako pak apartman ne čistite sami, nego imate stručnu pomoć, to vas obično stoji od 50 do 100 kuna po satu, ovisno o dijelu Hrvatske te dijelu sezone. Tom trošku od 200-injak kuna za čišćenje treba nadodati pranje i peglanje posteljine i ručnika što je dodatnih 100-200 kuna po smjeni gostiju.
Cijene varijaraju ovisno o tome da li ručnike, plahte i jastučnice imate u najmu, da li ih perete u samoposlužnim praonicama rublja po kilogramu ili po komadu.
Radi racionalizacije vremena i troškova, većina ljudi ručnike pere i suši sama te ih ne pegla, a posteljinu odnosi u servise u kojima osim pranja dogovori peglanje posteljine i jastučnica.
Radi što lakšeg održavanja najbolje je uzeti bijelu pamučnu ili satensku posteljinu koja se može prati na 95 stupnjeva. Dakle, bez izvezenih dijelova, cvjetića, crtica, ičeg, kako bi održavanje bilo što jednostavnije.
No, s posteljinom tek počinje priča o čišćenju apartmana.
I zato jedna od prvih stvari o kojoj smo razmišljali pri projektiranju interijera za O’live house je kako Mirni i Roku olakšati čišćenje i održavanje apartmana.
Naime, u većini apartmana check out je obično u 10 ujutro, a check in novih gostiju u 15 sati. To znači da realno imate 4 sata vremena da sve očistite, dezinficirate i pospremite. Zašto 4 sata kada je između 10 i 15 h, matematički gledano pet sati? Ostavite si tih sat vremena tako da ne morate izbacivati goste s krpom u ruci ako slučajno malo zakasne, kao što i nije lijepa dobrodošlica kada goste dočekate znojni sa smećem u ruci.
Koje su najzaprljanije zone i na čemu se u apartmanima gubi najviše vremena?
Kuhinja, kreveti, kupaonica i podovi. Otprilike tim redoslijedom.
Zato je naš savjet da pazite na materijale koje ćete koristiti posebice u tim zonama.
Pa krenimo od kuhinje. Korpus kuhinje i radna ploha trebaju biti od izdržljivih materijala. Najpogodniji je bijeli, svijetli ili “drveni” iveral jer se na njemu najmanje vidi prašina i oštećenja. Na crnim i sjajnim površinama prašina i nečistoće su puno vidljivije, a isto pravilo vrijedi i za pločice – mat, neutralni sivi i bež tonovi su najzahvalniji za održavanje, dok su sjajne bijele ili crne pločice vrlo zahtjevne za održavanje i čišćenje.
Kuhinja slobodno može biti vrlo mala s jednostavnom ravnom pločom za kuhanje. Najlakše se održavaju indukcijske ploče a zbog njihovog specifičnog načina rada neće biti zagorenih ostataka hrane koje morate dugotrajno ribati.
Važno je znati da po kategorizaciji ne morate imati pećnicu, mikrovalnu i roštilj, nego je dovoljno samo jednu od tih stvari. Najjednostavnije je apartman opremiti s mikrovalnom jer se puno lakše čisti nego pećnica ili roštilj.
Velika greška koju mnogi rade je da gostima puste previše posuđa i lonaca. Ako vaš apartman ima kapacitet 4 gostiju, dovoljno je staviti setove po 6 komada, dakle, po 6 čaša, šalica, plitkih i dubokih tanjura, dva do tri lonca i jedna tava.
O opremi kuhinje uskoro ćemo još detaljnije, kao i o podovima koji su vrlo važna tema kod uređenja i održavanja apartmana.
Kakav namještaj odabrati?
Izdržljiv i nezahtjevan za održavanje. Baršunaste fotelje i sofe su predivne kao i tapecirane stolice, no važno je misliti dugoročno.
Uvijek postoji neki gost koji će s mokrim kupaćim gaćama sjesti na stolicu te s masnim nogama od ulja za sunčanje izvaliti se po kauču.
Materijale za sofe i fotelje, uskoro ćemo detaljnije obraditi, no za sada ćemo vam samo dati brzinski šalabahter: tamne boje, prirodna koža, juta, ratan, prekrivač…
Slično pravilo vrijedi i za tapecirane krevete, uz napomenu da tkanina može biti i svjetlije boje, no potrebno ju je zaštititi sa sprejem za tkanine kako ne bi upijala nečistoću.
Kod kreveta je vrlo važno imati i nepropusnu zaštitu za madrac koja obuhvaća i bočne stranice madraca, a birajte jastuke i poplune od materijala koji se mogu prati na 90 stupnjeva.
S tim malim pametnim odabirima u startu ćete potrošiti nešto više novaca, no dugoročno to se isplati jer ako dođe do prolijevanja jastuke i poplune, vrlo lako možete oprati i osušiti u perilici.
Pripremite se na sve. Koliko god izgledalo nevjerojatno da netko u par noći napravi toliki nered, moguće je… Pripremite se da će gosti kod vas bojati kosu pa da će boja ostajati na ručnicima i plahtama, naslanjati se s prljavim nogama na zid, ostavljati tragove crvenog laka za nokte, prolijevati vino i ostavljati masne tragove na najkreativnijim mjestima…
Zato oboružajte se sredstvima za skidanje mrlja i osnovnim znanjima kako skidati sve te mrlje.
I zato kada vam kažemo da apartman oslobodite od suvišnih detalja i sakupljača prašine na koje ćete trošiti vrijeme i energiju, onda to stvarno mislimo.
Evo par neglamuroznih komada opreme koje treba imati svaki apartman… Artikli su svi iz Emmezete:
Btw naša preporuka je da sva sredstva za čišćenje, metle i usisavač držite u jednom posebnom ormaru u apartmanu koji će biti dostupan gostima. Mala je vjerojatnost da će netko od njih čistiti, ali možda netko bar usisa mrvice ispod stola.
Idući tjedan pričamo o podovima, odnosno dilemama: mikrocement, pločice, laminat ili parket. Temi koja će biti korisna ne samo za uređenje apartmana, nego i za uređenje doma.
Kako bi lakše pratili sve savjete i iskustva o apartmanima na Dblogu smo napravili posebnu rubriku: Vodič za apartmane – O’live house by Emmezeta.
Ondje možete pratiti sva događanja oko kuće O’live residence te na jednom mjestu imati sve savjete o opremanju i uređenju apartmana. Još jedanput hvala partnerima – Emmezeti i Groheu što su omogućili da sva ova znanja i iskustva koja prolazi obitelj Kero postanu javna.