Otišli su u Milano kao poprilični outsajderi. Vraćaju se s pohvalama, priznanjima, novim poslovima, velikim planovima… Upoznajte slavonsku tvrtku Ancona i njihovu novu konceptualnu kuhinju Slavonika koja je nastala s troje mladih novih nada dizajna
U početku mi ništa nije bilo jasno. Zove me Tatjana Bartaković i kaže: nakon Milana ću ti imati super priču. Radi se, kaže, o nekom novom slavonskom brendu koji je izlagao na Eurocucini u Milanu, a Nikola Radeljković im radi strateški razvoj proizvoda. Spominje mi mlade nade dizajna i njihova imena, brend Ancona, zatim Đakovo, Moon, Modul, Slavoniku…
Malo sam dekoncentrirana i polako se gubim. Tek kad su stigle slike, odmah pozivam dizajnere na kavu.
Na kavi me čekaju Karla Paliska, Nataša Njegovanović i Tvrtko Bojić. Njih troje su za tvrtku Ancona iz Đakova napravili dvije konceptualne kuhinje koje su nazvali Slavonika i koje su bile popriličan hit u Milanu.
Oko kuhinja su se raspitivali arhitekti, distributeri, agenti… i potpuno zasuli tvrtku Ancona s pitanjima, prijedlozima, ponudama…
Zapravo, dogodilo se nešto čemu se malo tko nadao, pogotovo jer prije četiri mjeseca zapravo nije još ništa od ovog postojalo. A čak se ni ovo troje dizajnera nije poznavalo.
– Nas troje je upoznao Nikola Radeljković koji nas je sve spojio i rekao: vas troje ćete raditi zajedno na projektu, a ja ću vas malo moderirati i usmjeravati – ispričao je Tvrtko Bojić koji je s Nikolom Radeljkovićem (njega ne treba posebno predstavljati, ali čovjek je jedan od glavnih konzultanata i kreativnih mozgova Prostorije i partner u svom dizajnerskom studiju Numen / for Use) radio na nekoliko manjih projekata, kao i s kolegicom Karlom Paliskom s kojom se zna nekoliko godina.
– Ja sam znala Nikolu i prošle godine kada sam odlazila iz Prostorije gdje sam radila, rekla sam mu da je jedan od razloga mog odlaska to što želim dizajnirati svoje stvari. Valjda je to čovjek zapamtio i pozvao me da nešto napravimo za tvrtku Ancona iz Đakova – prisjetila se Nataša.
Naime, tvrtka Ancona zapravo postoji već 6 godina i uglavnom rade s domaćim i stranim arhitektima (Studio Up, studio Antun Šverko, Scott Brownrigg, Studio Ante Morales, Kaliterna arhitektura), realiziravši 20 velikih projekata, uglavnom hotela. Sheraton Dubrovnik Riviera, Amarin Rovinj, Park Plaza Belvedere (Medulin), Radisson Blu Royal (Stavanger, Norveška), Marvie Hotel & Health Split, Hotel Plaža Duće, Hotel Bellevue Orebić, samo su neki od projekata koje su realizirali. Iskustva dakle ne fali, posebice s obzirom da je Ancona sestrinjska tvrtka Modula, tvrtke koja proizvodi stolice i tapecirani program namještaja.
Sa svojim brendovima Ancona i Moon već se se pojavljivali u Milanu na sajmu Eurocucina i to pojavljivanje uvijek je značilo dobivanje nekih novih poslova na contract. Ove godine htjeli su napraviti iskorak u dizajnerskom smislu i zato su angažirali Nikolu Radeljkovića, da im malo pomogne kako bi se što bolje prezentirati u Milanu.
– Rok je bio iznimno kratak. Bila je sredina siječnja i do travnja je trebalo realizirati kuhinju i štand s kojim bi se predstavili na sajmu u Milanu. S obzirom da je tvrtka iz Slavonije, a da sam ja imala završni rad na temu slavonske kuhinje, ideja se spontano nametnula sama. Odlučili smo integrirati ta dva zadatka, udružiti snage i napraviti konceptualnu slavonsku kuhinju koja će ujedno biti i izložbeni prostor tvrtke koja će njenim izlaganjem pokazati svoj proizvodni program i tehnološke mogućnosti – ispričala je Nataša.
I uistinu, njih troje zajedno s proizvođačem i ekipom razvoja udružili su snage i krenuli realizirati novu konceptualnu kuhinju koja ima čvrsto uporište u slavonskoj tradiciji.
– Slavonika je izrasla iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa i polica koja se nalazila u smočnici (špajzi), a u kojoj se čuvala zimnica i slavonske delicije. Njihovom reinterpretacijom pridružen im je i nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje – kažu dizajneri, dodavši kako su osmisli koncept kojim se kroz karakteristične boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske kuće i samog geografskog podneblja, toplim pastelnim bojama i slavonskim hrastom.
– Puno ljudi se raspitivalo za kuhinje i neki su mislili da je to gotova kuhinja koja se može kupiti. Naš cilj bio je napraviti atraktivan štand i prenijeti poruku da je Ancona otvorena, zanimljiva slavonska tvrtka koja radi kvalitetetne, inovativne stvari od kvalitetnih materijala. Veseli nas što naša priča s Anconom i Slavonikom neće stati ovdje nego krećemo u daljnju razradu i daljnje proizvode – objasnili su dizajneri.
O kakvim se sve proizvodima radi nisu htjeli otkrivati i coprati, ali off the record u planu je i otvaranje showrooma na jesen u Zagrebu te puno nekih novosti…
Do tada, tko zna što će još smisliti… Najbolje stvari su ionako spontane.
Uživajte u ovoj potpuno spontanoj divnoj priči i fotografijama Nataše Njegovanović i Sergiyja Kadulina.