Domaći prêt-à-porter brend KLISAB idući tjedan otvara butik u Masarykovoj 18, u Obrtničkom prolazu. Sneak peek
Ne znam kada se to dogodilo, ali potpuno je postalo normalno da odjeću i nakit kupujemo od hrvatskih dizajnera u njihovim lijepim buticima. Amarie, Sovilj, Alduk, Elfs, Ana Maria Ricov… lista postaje sve dulja… a na njoj će od idućeg tjedna biti i KLISAB, uspješan domaći prêt-à-porter brend kojeg vode dizajneri Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić.
KLISAB butik se smjestio u Obrtničkom prolazu, na adresi Masarykova 18, mikrolokaciji poznatoj kao točki sjecišta umjetnosti, zanatstva, kave i čokolade. On će biti ne samo mjesto za kupovinu domaće mode već i, prema riječima samih dizajnera, prostor za druženje.
Interijer je u suradnji s dizajnerima oblikovao stalni suradnik brenda, producent Nikola Beban.
„Već u prvom briefu složili smo se oko dvije odrednice“, kaže Beban. „Prva je da prostor ne želimo dekorirati, raditi od njega nešto što on nije, a druga je sklonost tome da sve što u prostor unosimo bude izrađeno lokalno“.
Tako su štenderi za odjeću ručni rad bravara Enesa Karamehmedovića, a među njima posebnu pažnju privlači onaj centralni koji izgleda kao dječjom rukom savijena željezna šipka, interno nazvan „spajalica“. Ormar je rad Stjepana Čanađije, a zanimljivost je da mu ovo nije prvi angažman na realizaciji modnih dućana. Među klijentima koji su ga prepoznali je i britanski Burberry za kojeg je Čanađijnim radom opremljeno preko 30 lokacija u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi. U KLISAB dućanu izradio je minimalistički ormar s otvorenim policama presvučen hrastom, toplim materijalom koji uokviruje izloženi asesoar brenda.
U oblikovanju interijera su sudjelovali i izabrani autori. Skulpturalni pult od paljenog i voštenog drva rad je akademskog kipara Maka Melchera, a svojim brutalističkim izgledom jasno aplicira jednu od temeljnih odrednica KLISAB estetike – dizajn pročišćen od viškova koji nosi dominantan karakter. Pult sačinjen od nepravilno rezanih dasaka pogledu izlaže vlastitu konstrukciju, a tekstura koju kompozicija stvara neizbježno asocira na patchwork, tehniku oblikovanja tekstila koja je kroz kolekcije postala metonim za KLISAB dizajn.
Dominantni element uređenja zasigurno je odvažna upotreba boje. Zidovi, strop i pod tonirani su u jednoličnu nijansu intenzivne plave, boje koja na posjetitelje djeluje istovremeno stimulativno i umirujuće.
Izgledno je da će poznavateljima brenda ovakav izbor biti iznenađujući utoliko što za je KLISAB odjeću karakteristična paleta redovito u spektru prirodnih i zagasitih nijansi. Međutim, tim se odlučio na samouvjerenu koloraciju kako bi interijeru dali dojmljiv atribut i boravak u dućanu transponirali u intenzivno vizualno iskustvo.
Kao finalni element iznad centralnog pulta izložen je sezonski vizual brenda izrađen u formi oversized fotografije, nehajno pričvršćen samoljepljivom trakom direktno na zid, sugerirajući efemernost kolekcija i neopterećenost koja se prepoznaje u svemu što KLISAB potpisuje.