IKEA i Marimekko predstavili kolekciju inspiriranu nordijskom prirodom, tradicijom i ritualima samonjege
Kod ljubitelja dizajna finski brend Marimekko ima poseban status. Teško je reći da li je to modni brend ili više brend sa stvarima za dom… No, možda ta klasifikacija nije ni važna – to je definitivno jedan od brendova koji ima najposebnije uzorke i tkanine na koje ćete naići kako na posteljini, ručnicima, pregačama, posuđu, tako i na haljinama, džemperima, torbama… Misija Marimekka je osnažiti ljude da budu sretni takvi kakvi jesu i unijeti radost u njihov svakodnevni život uz pomoć odvažnih uzoraka i boja. Možda ga baš zbog toga toliko volimo…
I zato smo posebno sretni što su Ikea i Marimekko udružili snage i zajednički napravili kolekciju BASTUA koja će se početkom ožujka naći i u Hrvatskoj.
– Kolekcija je inspirirana našim zajedničkim nordijskim korijenima – s obzirom da oba brenda i Ikea i Marimekko njeguju slične vrijednosti. Oba brenda imaju preko 70 godina, nastali su iz želje za stvaranjem kvalitetnih, dugotrajnih proizvoda koji će biti dostupni širokom broju ljudi. No, demokratični dizajn nije jedino što nas povezuje, u naš DNK je utkana i naša tradicija, a ona se odnosi i na način provođenja slobodnog vremena i brige o sebi. A tu dolazimo do saune koja je bila glavna inspiracija za kolekciju Bastua – rekla je Rebekka Bay, kreativna direktorica Marimekka.
Nordijska tradicija boravka u sauni duboko je ukorijenjena u svakodnevnom životu ljudi – ona je odraz brige o sebi, svom mentalnom i fizičkom zdravlju, opuštanju, otpuštanju te radosti… Godine 2020. UNESCO je dodao kulturu finske saune na svoj Reprezentativni popis nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.
No, za Skandinavce sauna nije samo “prostor” u kojem je vruće i u kojem se ljudi znoje – važno je ono što je prije saune, u sauni, poslije saune… hladno, toplo, hladno…
– Većinu Finaca i Skandinavaca uz djetinstvo vežu dugi ljetni dani te sretni opušteni trenuci u prirodi uz zajednički boravak u sauni. Na selima su se nalazile drvene kućice s pećima na drva u koje je obitelj ulazila, provodila zajedničko vrijeme na toplom, a potom se kupala u hladnom jezeru. Ta toplina je zakon i sreća, kao što je hladnoća osvježenje i radost… Upravo smo taj osjećaj zaklona, utočišta, radosti i osvježenja željeli prenijeti ovom kolekcijom – objasnila je Rebekka Bay.
Zajednička kolekcija je zato i dobila naziv BASTUA, što je izraz za saunu u Smålandu, mjestu gdje je IKEA osnovana. Riječ BASTUA kombinacija je riječi “sauna”, finske riječi koju su prihvatili mnogi jezici, i “bastu”, švedske riječi za saunu.
– U Finskoj živi 5,5 milijuna ljudi, a procjenjuje se da ima oko 4 milijuna sauna. No, predmeti koje smo kreirali nisu isključivo samo za saunu, nego ih možete koristiti u ritualima koji vas opuštaju i energiziraju. U kolekciji je tako 26 proizvoda poput ručnika, ogrtača, jastuka, klupa, stolića, zavjesa za tuš, čaša, torbi… s prepoznatljivim Marimekko x Ikea uzorkom – objasnio je Henrik Most, kreativni dizajner u IKEA Sweden, dodajući kako ova suradnja objedinjuje ljepotu beskrajnih ljeta i jednostavnu estetiku nordijske prirode.
– Kreirali smo potpuno novi uzorak stilizirane rabarbare. To je biljka koja često raste uz jezero i saune na selu, a zapravo malo tko zna je li ona povrće, voće, trava… No, zapravo rabarbara je ljekovita biljka i njezini karakteristični listovi bili su nam inspiracija za uzorak koji je postao središte BASTUA kolekcije – rekla je kreativna direktorica Marimekka dodajući kako je njezin omiljeni predmet iz kolekcije Ikeina torba s BASTUA uzorkom koju će posvuda nositi sa sobom.
Moj favorit je kimono, ali i klupa, stol, čaše…
Uživajte u kolekciji…