Vodimo vas u Trikoder, IT tvrtku sa 70 inženjera, dizajnera i ‘data scientista’
Koliko god svi volimo digitalni svijet, još uvijek nam je neizmjerno važno kako živimo, boravimo, radimo u fizičkom svijetu. Kakvo nam je svjetlo, ergonomija stolaca i stolova, kako izgledaju sobe za sastanke, sobe za timski rad, za opuštanje i brainstorming tima… Sve to utječe na naše raspoloženje, lojalnost tvrtki, a u konačnici i na našu produktivnost.
To možda najbolje shvaćaju oni koji se jako dobro kuže u digitalni, ‘it’ svijet jer upravo takve tvrtke najviše polažu pažnje u uređenje.
Danas vas vodim upravo u jedan takav ured. Riječ je naime, o tvrtki Trikoder koja zapošljava 70 mladih i visokoobrazovanih zaposlenika. Ona je suport Njuškalu i Styria grupi za koju priprema digitalne proizvode, koristeći najnaprednije tehnologije.
Nove urede potpisuje dizajnerica Jelena Havelka iz tvrtke Havelkadesign, a cilj uređenja bio je već na prvi pogled dočarati suvremen i kreativan duh koji obilježava Trikoder. Evo što ona kaže o projektu:
Vrlo važan aspekt u organizacijskom smislu je specifičan profil zaposlenika, čije su potrebe diktirale način optimiziranja procesa rada i prostora – od osobne zone radnog stola, preko organizacije timova unutar ureda, do navigacije zaposlenika kroz sve zajedničke prostorije.
Centralni dio ima višestruku namjenu i konstantno je u upotrebi, stoga je bilo vrlo bitno osigurati maksimalno dnevno osvjetljenje. To je ostvareno upotrebom staklenih pregrada okolnih ureda koji propuštaju dnevnu svjetlost te bijelom bojom koja ju najviše reflektira. Sav namještaj u tom dijelu je modularan i pokretan, tako da se mogu postavljati različiti setovi sjedenja ovisno o funkciji, bilo to prezentacija za veliki broj ljudi ili ležerno okupljanje. Taj dio inkorporira i prijemni pult koji djelomično zadržava individualnost pregradnom metalnom zavjesom. Budući da je smaknut od glavne osi ulaza, identične metalne zavjese na samom ulazu postavljene su tako da usmjeravaju kretanje prema pultu, koji se lako prepoznaje iluminirajućim natpisom dobrodošlice.
Kako bi se naglasio ulaz u urede, tj. prijelaz u zonu rada, osmišljeni su svojevrsni portali kroz koje zaposlenici trebaju proći kako bi se mentalno teleportirali u drugi operativni „mode“.
Osim ureda, vanjski obod udomljuje i dvije sale za sastanke od kojih se ona veća može pregraditi na dvije manje. Također, tu su smještene i niše, osmišljene za privatniji rad, interne prezentacije za mali broj ljudi ili jednostavno kratak predah od obaveza, od kojih se ističu interesantna crna niša za PlayStation i dinamična crvena niša za stolni nogomet.
Interesantna zona odnosi se na tzv. Korijen, koji predstavlja nastavak Njuškalovog Drva znanja s gornjeg kata iste zgrade.
Skladno uklopljeni kolorit interijera Trikodera i Njuškala posebno je vidljiv na tom kutu kada se zgrada gleda izvana, gdje je uočljivo kako ta dva elementa čine jednu cjelinu.
Radi zadržavanja vizualne mirnoće i protočnosti, zadani kolorit je upotrijebljen koncentrirano unutar bazne bijele boje, dok se upotreba diskretne sive boje pojavljuje kao nadopuna vidljivoj betonskoj konstrukciji i metalnim detaljima. Podržavajući istu ideju, neki konstruktivni elementi namjerno su anulirani upotrebom ogledala, kako bi se prostor vizualno otvorio u određenim vizurama.
No, da se upotrebom navedenih materijala i akromatskih zona ne bi stvorio hladan i odbojan prostor od kojega svi zaziru, uredski prostori su zanimljivo ozelenjeni, unoseći više života i oblikovne razigranosti. Ne samo da biljke predstavljaju važan ambijentalni element svakog interijera, već pridonose poboljšanju kvalitete zraka što je bitno u prostorijama gdje boravi puno ljudi, povoljno utječući na zdravlje zaposlenika. Budući da je postojala velika želja za postavljanje velike količine biljaka na vrlo ograničenom prostoru, osmišljen je interesantan način kako da se to i ostvari. Naime, cijelom dužinom rubnih dijelova ureda protežu se unificirane aluminijske obloge koje ujedno sakrivaju ventilokonvektore i ‘žardinjere’ prepune bilja, čime se stvorio dugačak potez zelenila kroz sve urede. Štoviše, mjestimično su postavljene nategnute sajle za puzavice kako bi se bilje širilo i vertikalno, ne zauzimajući dodatni prostor.
Vizualni identitet Trikodera svjesno nije naglašen u izvornom grafičkom obliku, već je suptilno uklopljen iluminirajućim slovima raspršenima po prostoru, podsjećajući zaposlenike na svakom koraku da su dio te sjajne ekipe.
Uživajte u fotografijama Bojana Harona Markičevića.