Kako bi osvijestili potrošače o važnosti recikliranja Tetra Pak je pokrenuo promotivno darivanje recikliranih maramica i poučio kako pravilno pripremiti ambalažu za recikliranje
Mrkva ili batina. Često su to jedine metode kako navesti nekog da promijeni svoje navike. Budimo iskreni, jako puno ljudi još ne razvrstava otpad, a ako to i čini, radi potpuno pogrešno. Najčešći argument koji čujemo je “Ne vidim smisao toga. Od svega toga sigurno ne bude ništa, nego se to i dalje sve pomiješa”.
Kako bi pokazali da nisu u pravu te da se već od par sortiranih ambalaža mlijeka, soka, jogurta, mogu napraviti vrlo korisne stvari, Tetra Pak® je pokrenuo edukativnu inicijativu „Od Tetra Pak ambalaže do recikliranih maramica”. Cilj je podizanje svijesti potrošača o važnosti recikliranja višeslojne kartonske ambalaže za napitke i educiranja o principima kružnog gospodarstva. Vrijednost inicijative prepoznali su partneri Tetra Paka – tvrtke Vindija, Dukat, Konzum, Belje i Lucart te su se svi zajedno pridružili kampanji.
I kako će to funkcionirati u praksi?
Posjetitelji Super Konzum trgovina kupnjom pet odabranih mliječnih proizvoda partnera kampanje u Tetra Pak ambalaži s oznakom „Štiti što je dobro“ dobit će paket s deset Lucart EcoNatural paketića recikliranih maramica proizvedenih od recikliranog kartonskog dijela iskorištene Tetra Pak ambalaže.
Kad u ruci budu imali reciklirani proizvod napravljen od Tetra Pak kartonske ambalaže, potrošači će u praksi vidjeti „drugi život ambalaže“. Cilj je kampanje educiranje potrošača o koracima koje trebaju poduzeti kako bi ambalažu pripremili za daljnje recikliranje: isprati praznu ambalažu, odmotati rubove, spljoštiti ambalažu, zadržati zatvarač na ambalaži te ju na kraju odložiti u žuti spremnik. Na taj način se uštedi čak 20 posto prostora u kontejnerima te pridonosi manjim otpuštanjima CO2 tijekom transporta.
U Zagrebu je moguće odložiti korištenu Tetra Pak ambalažu u žute spremnike. Ona se potom šalje u tvornice papira, gdje se reciklira i dobiva novi život te postaje koristan i kvalitetan higijenski papirnati proizvod, kao što su maramice, ručnici ili toaletni papir.
– U Tetra Paku vjerujemo kako je neophodno da se sva ambalaža pošalje na reciklažu, a ne na odlagalište. Ključni elementi za postizanje ovog cilja su učinkovita infrastruktura za prikupljanje i recikliranje otpada te spremnost ljudi da usvoje nove potrošačke navike, uključujući razvrstavanje otpada. Vjerujemo kako će ova kampanja podići svijest potrošača o mogućnosti recikliranja višeslojne kartonske ambalaže za napitke, ali i pomoći da se način razmišljanja potrošača pomakne bliže principima kružnog gospodarstva. Zahvaljujemo našim partnerima koji su podržali ovaj projekt – komentirao je Željko Samodol, voditelj Tetra Paka u Hrvatskoj.