Brigada je agencija koja je dobila desetke nagrada za svoje interdisciplinarne i često vrlo interaktivne arhitektonsko-dizajnerske projekte. Evo što se njih najviše dojmilo u Milanu
Salone del Mobile prevelik je da bi ga jedan čovjek mogao obići, zato smo zamolili 7 različitih timova stručnjaka iz svijeta dizajna i interijera da nam ispričaju što ih se najviše dojmilo. Nakon Tihane Tarabe iz Grupe, Morene Negovetić iz Meblo Tradea i mlade arhitektice Nike Serdar na red stižu i cure iz kreativne agencije Brigada. Evo kako su odgovorile na tri pitanja koje sam im postavila: što ih se najviše dojmilo od izložbi, što je novog donio ovogodišnji Milano i kako bi definirali trendove koji dolaze. Evo njihovih odgovora
Pišu: Marina Brletić (arhitektica) i Dina Bartolić (dizajnerica)
I ove godine posjetili smo Milano u njegovom najintenzivnijem tjednu godine. Izdvojiti 3 najbolje stvari u ovom trenutku čini se jednako zabrinjavajuće kao što je bilo i odrediti što sve posjetiti u (samo) dva dana.
Bilo grad, bilo ljudi, paviljoni, izložbe, predmeti, prostori, instalacije, sve još uvijek preplavljuje osjetila dok se vode rasprave u uredu što se kome najviše svidjelo, jesmo li nešto slučajno zanemarile i što izdvojiti kao tri najbolje stvari.
Dok smo hodale milanskim kvartovima posvećenim dizajnu: Tortoni, Breri, Isoli i milanskim sveučilištem, vrzmao nam se u mislima Ujevićev Notturno “…i moje misli san ozari, umrijet ću noćas od ljepote”, samo bi riječ “san” na Design Weeku mogla zamijeniti riječju umor.
Svejedno, naoružane ogromnom količinom entuzijazma i energije trudile smo se obići maksimalno, ne preskačući ništa. A po zadatku, izdvojit ću najimpresivnija tri momenta.
Broj jedan bila bi izložba “Tadao Ando-The Challenge” u prostorima Armani Silos. Za ovu izložbu isplatilo se sat i pol stajati u redu prepunom znatiželjnih arhitekata i dizajnera iz cijelog svijeta. Iako je izložba originalno bila pripremljena za pariški Centar Pompidou, a postav je radio sam Tadao Ando sa svojim studijem, Armani ju je odlučio za vrijeme Salonea dovesti u Milano uz prilagodbu novom prostoru.
Sama atmosfera interijera Armanijevog muzejskog prostora dobro je nadopunjavala postav izložbe, dramatična igra svjetla naglašavala je besprijekorne makete, nacrte, skice, filmove i crteže ovog velikog arhitekta i dobitnika Pritzkerove nagrade.
Kako je i sam Tadao Ando bio na otvorenju par dana ranije, dodao je uz izloške skice, dijagrame i svoj potpis čime su se posjetitelji mogli osjećati još bliže njegovom načinu rada i razmišljanja.
Postav prati priču kroz 4 osnovne teme: Primitive Shapes of Space; An Urban Challenge; Landscape Genesis, and Dialogues With History, a makete daju jedinstven uvid u njegove projekte, od svima poznatih kao „Crkve od svjetla“ u Osaki (1988-89), preko „Punta della Dogana“ u Veneciji (2009) do aktualnih projekata poput adaptacije „Bourse de Commerce“ — pariške povijesne burze u muzej za François Pinaulta.
Možda je ključ fascinacije ovom izložbom u tome što je stvorila posebnu atmosferu povezanu s filozofijom Andove arhitekture. Način na koji on gradi prostor i liniju dodira vanjskog i unutarnjeg, koja vas uvodi u introspektivne prostore satkane od svjetla i sjene, vjetra i vode, daleko od urbanog kaosa u koji ih postavlja.
Isto je bilo i s ovom izložbom, u vrevi Design Weeka, pružila je introspekciju i mir, dok su sva osjetila istovremeno bila intenzivno zadivljena i preplavljena.
Drugi favorit bila je izložba “Forms: Umberto Riva, architect designer” talijanskog arhitekta i dizajnera, koji od 60-ih stvara u svim mjerilima, od urbanizma i arhitekture do interijera, produkt dizajna i instalacija.
Dobitnik zlatne medalje za arhitekturu na “Triennale di Milano”, ovaj svestrani arhitekt i dizajner oduševio me svojim svevremenim dizajnom, koji ne podliježe promjenjivosti trendova i bez obzira na godinu nastanka svaki izloženi predmetu zračio je snagom i kvalitetom koja ne nestaje s vremenom, nego ostaje prepoznatljiva i up-to-date.
Tako je Lampa E63 dizajnirana 1963., redizajnirana 2017., našla se i u scenografiji Blade Runnera 2049, a jednako bi mogla pripadati i u bilo koji cutting-edge uredski prostor.
Treći prostor kojem sam se rado vratila i ove godine su unutarnja dvorišta milanskog sveučilišta “Università degli Studi di Milano”, gdje su instalacije pod zajedničkom idejom “Human spaces” nastojale vratiti čovjeka u središte arhitekture i dizajna.
2. Kako bi definirali trendove koji dolaze?
Među trendovima koji se protežu kroz većinu posjećenih izlagača, svakako su se istaknule brojne vrste, teksture i nijanse drva i kamena u kombinaciji s pozlaćenim metalnim detaljima.
Ojastučeni namještaj, posebice za sjedenje, pojavljuje se u zaobljenim oblicima i napetim formama, a velikim dijelom prisutni su zemljani tonovi tkanina i pastelne nijanse. Pozornost je privuklo i korištenje stakla i raznih polikarbonatnih materijala poput leksana u funkciji pregrada i vrata, koji su geometrijski jasno odvojeni crnim metalnim okvirima, prošarani različitim linijskim gridovima.
Nadalje, drveno pletivo koje se javlja kao paravan i kao dio korpusa sjedećeg namještaja.
Što se rasvjete tiče, Flos je postavio trendove i ljestvicu vrlo visoko, a osim proizvoda oduševio nas je i koncept cijeloga štanda. Naime, Flos je svoje novitete ispričao kroz priču i doživljaj različitih ambijenata i situacija krećući se kroz prostor štanda, a ne samo izložio rasvjetna tijela po prostoru. Upravo je taj pomno isplanirani koncept sveukupnog postava, koji prezentaciju proizvoda pretvara u prostorni doživljaj, znatno pridonio popularnosti određenih štandova.
Rasvjetna tijela su uglavnom linijska, vrlo jasno definirana, dok mekoća samog svjetla razbija te čvrste geometrijske konstrukcije. Krugovi i kružne forme su svakako nadglasali ostale oblike, pa se tako oni javljaju kod rasvjetnih tijela, ali i ogledala, taburea itd.
Na stranu namještaj, dominantna je popularizacija biljaka i njihovo uklapanje u namještaj i ozelenjavanje prostora čime se stvaraju biljne oaze u interijerima, pri čemu možemo reći da je banana apsolutni hit u Milanu.
3. Koji brand vas se najviše dojmio s novom kolekcijom?
Teško je izdvojiti jedan brand koji jer je stvarno puno izlagača napravilo odličan posao i bio je ogroman užitak vidjeti toliko kvalitetnih i lijepih stvari na jednome mjestu, što trendovskih komada što svevremenskih.
Flos je jedan od njih i zasigurno se istaknuo u kategoriji rasvjete, dok smo u kategoriji namještaja ostali pod dojmom Pedralija i njihovog izložbenog prostora, gdje se kroz 9 različitih postava postepeno otkrivao ugođaj koji su sami stvarali pojedini komadi namještaja, dok je način grafičkog oblikovanja povezivao cjelokupan prostor.
Istaknuli bismo još i nove kolekcije brandova True, Muuto, Billiani, Saba Italia, Glas Italia i Zeitraum.
A sada uživajte u fotkicama i videima koje su za vas pripremile cure iz Brigade.