Svatko zaslužuje drugu priliku. Pa tako i namještaj.

Bravo IKEA. Pokrenuli su kampanju Cirkuliranje koja nas uči i potiče da ne bacamo namještaj, nego da ga popravljamo, obnavljamo, preuređujemo, recikliramo… omogućavamo cirkularnu ekonomiju i dajemo stvarima drugu priliku za život.

Najdraži komad namještaja? Hm, teško pitanje – no, znam da mi je jedan od najdražih mala drvena fotelja iz 1950-ih, koju je nekad netko bacio, a kupila sam je od jednog dragog umirovljenika koji u svojoj garaži restaurira namještaj. Platila sam je tada, već obnovljenu 700 kuna, a cijena nove je sada 1000 eura. Osim što sam uštedjela pozamašnu svotu novca te nagradila ručni rad i trud, volim je i zato što sam s njom spasila i komadić povijesti. Povijesti dizajna, ali i nečega što je vrijedno čuvanja, obnove, truda, materijala, ručnog rada…

Svaki korak koji učinimo prema odgovornijem ponašanju priprema nas da donesemo održivije odluke. A računa se i najmanji korak koji napravimo, zar ne?

DRAŽEN KOKORIĆ

I upravo zbog toga sam se s veseljem odazvala na poziv na predstavljanje kampanje IKEA Cirkuliranje, druženje na kojem sam saznala na koje sve načine se može produžiti životni vijek namještaja. Kako smanjiti otpad, ponovno upotrijebiti, reciklirati… te općenito, na koje sve načine možemo živjeti održivije.

DRAŽEN KOKORIĆ

– Za nas u tvrtki IKEA održivost znači omogućiti našim kupcima bolji život kod kuće. Želimo inspirirati ljude i omogućiti im da donesu zdravije i održivije odluke. Kako bismo to podržali, pokrećemo kampanju IKEA Cirkuliranje kojom želimo promovirati usluge i prakse kružne ekonomije. Želimo transformirati kružnu ekonomiju u stil života koji može sačuvati resurse, a ujedno je odličan i za novčanik. IKEA svojim odjelom „Kakvo je – takvo je“, uslugama Rezervni dijelovi i Druga prilika te asortimanom proizvoda za održavanje i popravak promovira kružnu ekonomiju. Produljenje životnog vijeka proizvoda nadogradnjom ili popravkom, umjesto zamjenom, najpristupačniji je način ostvarivanja potreba za opremanjem doma, a istovremeno pomaže uštedi resursa – ispričala nam je Sanja Končar, voditeljica održivosti u tvrtki IKEA Hrvatska.

DRAŽEN KOKORIĆ

Naime, IKEA u svom već legendarnom odjelu Kakvo je – takvo je osim salonskih komada namještaja, asortimana koji je oštećen u transportu ili izlazi iz prodaje, nudi i rabljeni namještaj iz usluge otkupa rabljenog namještaja Druga prilika.

Umjesto da milijuni komada rabljenog namještaja završe na odlagalištu otpada, IKEA otkupljuje od ljudi svoj rabljeni namještaj te stolicama, policama ili komodama daje što je moguće više prilika za novi život.

DRAŽEN KOKORIĆ

Putem kampanje IKEA Cirkuliranje promiču se usluge i prakse kružnog gospodarstva, nadahnjujući ljude da donose zdravije i održivije odluke.

Fascinantno je da je putem usluge Druga prilika i odjela Kakvo je – takvo je prošle godine spašeno i prenamijenjeno 149.926 komada namještaja u Hrvatskoj, koji su tako doista dobili drugi život, umjesto da završe na otpadu.

Prevedeno u novac, to su ogromne svote eura koje bi se inače bacile. No, ono što me potpuno fascinira je da IKEA besplatno nudi rezervne dijelove i na taj način omogućava ljudima da poprave najdraži proizvod.

DRAŽEN KOKORIĆ

– U ponudi imamo oko 9000 dostupnih rezervnih dijelova i ako trenutno nemamo neki rezervni dio, naručit ćemo ga za vas i dobit ćete ga na kućnu adresu u roku od par dana. Na taj način našim kupcima omogućujemo popravak najdražeg namještaja, umjesto njegove zamjene. I sve to potpuno besplatno – ispričali su nam zaposlenici tvrtke IKEA Hrvatska, objasnivši kako putem raznih usluga, akcija i dodatnih popusta potiču ljude da ne bacaju namještaj, nego da ga popravljaju, obnavljaju, preuređuju, daju mu drugu priliku za život.

DRAŽEN KOKORIĆ

– Na našoj stranici možete provjeriti koje sve komade namještaja i dekoracija otkupljujemo. Ako se slažete s našim uvjetima i ponuđenom cijenom, namještaj možete donijeti na kontrolu i potom vam mi isplaćujemo novac na IKEA vrijednosnu karticu. Za isti novac koji smo dali prodavatelju, mi ćemo taj proizvod staviti u prodaju na odjel Kakvo je – takvo je. Važno je naglasiti da se svaki proizvod prije kontrolira, stavlja mu se etiketa s cijenom, s oznakom oštećenja i poseban barkod na kojem možete provjeriti povijest tog proizvoda te kolika mu je bila cijena nekad i sada – kažu u robnoj kući IKEA dodajući kako je odjel Kakvo je – takvo je definitivno najdinamičniji odjel.

DRAŽEN KOKORIĆ

Usput saznajemo da se neki proizvodi pronađu novi dom u roku od sat vremena.

– Naš je savjet, ako nešto vidite na odjelu Kakvo je – takvo je, kupite to odmah. Dok vi odete na ručak, vjerojatno će se proizvod već prodati – objašnjavaju nam u obilasku otkrivši nam da se cijene na tom odjelu iz dana u dan spuštaju te da popusti iznose od 25 do 80 posto. Odjel Kakvo je – takvo je od nedavno je dostupan i online s mogućom rezervacijom proizvoda od 48 sati.

DRAŽEN KOKORIĆ

– Često se dogodi da netko kupi nešto što mu kada dođe doma, ne stane ili nije onako kao što je zamislio. Povrat robe s računom je ostvariv u roku od 365 dana, a ako se u međuvremenu oštetila kutija, nije problem, postoji rješenje.

DRAŽEN KOKORIĆ

Naš obilazak završili smo s jednim zanimljivim strojem za pakiranje.

Naime, oduvijek se divim kako su IKEA proizvodi vrhunski zapakirani s praktičnom ambalažom koja zauzima malo mjesta. Napokon – imali smo prilike vidjeti kako izgleda stroj za pakiranje.

Prvi korak je da se u kompjuteru nađe proizvod, a drugi je rezanje kartona na zadane dimenzije, točno po zadanom nacrtu, u milimetar. Treći korak je zamatanje i lijepljenje ambalaže, a zadnji ispis naljepnice sa svim podacima.

DRAŽEN KOKORIĆ

Ogromna količina namještaja, resursa (a i novca) je na taj način spašena. Pametno, odgovorno i održivo.

Puštamo vas da izbliza pogledate kako izgleda IKEA iza „kulisa“, u odjelu za cirkuliranje, popravak i održavanje namještaja.