Danas je drugi nastavak Dnevnika adaptacije doma glumice Marijane Mikulić. Počinjemo s adaptacijom krova
PIŠE: MARIJANA MIKULIĆ
Nimalo laka ni jednostavna odluka je pala – prodajemo potpuno adaptiran i uređen stan, zatvaramo postojeći i dižemo novi kredit – za kuću!
Pandemija i potres cijene nekretnina digle su u nebo. Što je dobro kada prodaješ, no mi u isto vrijeme i kupujemo nekretninu. Kako god bilo, ipak uspjeli smo nekako posložiti cijeli proces prodaja/kupnja. U međuvremenu, dobili smo okvirne cijene novog krova, moramo i o otvorima razmisliti… Odluka je pala da kako god bilo dižemo adaptacijski kredit, svjesni da svaka cifra koju stavimo na papir može samo ići gore, nikako dolje.
Ona ista pandemija i potres nisu u nebo samo digli cijene nekretnina, nego i svaki gram materijala. Ma svaka stvar, svaki dan nečijeg rada, sve kao da raste iz sata u sat.
Odluke je trebalo donositi brzo, a sve su krucijalne. Posebice one koje se tiču velikih građevinskih radova poput krova, prozorskih otvora, rasporeda prostorija, odnosno stvari koje kada obnovimo, ne namjeravamo tako skoro mijenjati.
Dok smo čekali projekt i detaljni troškovnik, suprug i ja krenuli smo birati stvari koje smo u tom trenutku mogli te koje su nam važne. Krenuli smo s krovom, a mužu i meni bilo je najvažnije odabrati crijep. Znali smo da želimo tamni glineni Tondach crijep, no dilema je bila oko modela. Ja sam naginjala potpuno ravnom minimalističkom crijepu Platonon linije, a Josip je bio za Contiton crijep velikog formata. Kada smo donijeli uzorak crijepa doma, i stavili na naš krov sve je bilo jasno, Contiton je taj. Predivan mat crijep, tamne boje, našem malom krovu će dati potrebnu eleganciju. To je to! Odmah smo se složili.
No, onda smo se sjetili onog izračuna i tabele (iz prošlog teksta) i svega popratnog što je pisalo da treba, kako bi naš krov bio lijep, ali kako bi i odolijevao kiši, vjetru i svakom nevremenu.
Tu nam je u pomoć uskočio Josip iz Wienerbergera, i objasnio da renovacija krovišta, osim izmjene crijepa, uključuje niz faktora bitnih za kvalitetno i dugotrajno funkcioniranje krovišta.
Naučili smo tako da je osim crijepa vrlo važna folija. Primjerice, vodonepropusna paropropusna folija Tondach FOL Thermo DT može značajno produžiti vijek krova, a osigurava dodatnu zaštitu od prodora vode uz jamstvo od čak 20 godina. Ok, folija znači ide gore.
Objasnili su mi da kontraletve omogućuju zračni kanal, ali za učinkovito prozračivanje krova je važna gore navedena folija, zatim sljemenogrebena traka, odzračni crijepovi, mrežice za ptice… Dobro, dobro rekoh: “Josipe (Josip iz Wienerbergera, ne moj Josip), molim te dođi, vidi sve, i sve nam lijepo izračunaj i napiši”. Jer osoba koja misli da je vizualnim odabirom crijepa riješila najbitniju stvar oko izmjene krovišta, ne može na sebe preuzeti toliku odgovornost. Zar ne?
I tako i bi. Čovjek je došao, vidio, izmjerio što je trebao. Poslao sve podatke. To je to! Mislili opet mi.
A što sad?! Kako to već biva kod adaptacija i nas je uhvatila rečenica: “Pa kad već sve to radimo!” Uglavnom, i mi smo si vrlo brzo postavili rečenicu: Pa kad već sve to radimo, zašto ne bismo odmah malo to uredili iznutra?
Naime, potkrovlje je do sada bio negrijani tavanski prostor i služio je kao pušnica za dimljenje i sušenje mesa.
“Što kažeš da jednog dana kada budemo mogli uređivati potkrovlje, da odmah imamo taj dio gotov. Da nemamo gore grube radove?”
“Može, ali onda moramo i prozore uzeti! Ne možemo ostaviti potkrovlje bez dotoka zraka i svjetla.”
Uglavnom, tu smo otvorili Pandorinu kutiju. Kako sad sve to pospojiti, uklopiti, hoćemo i cijevi neke za vodu onda stavljati, što je sa strujom?
O svim dilemama, radovima i uređenju potkrovlja, ali i ostatka kuće iznutra u nekom sljedećem blogu!
A sada pogledajte kako nam izgleda sada krov kada je završen.