Stanovi i kuće koje su profesionalno stilizitrane u Njemačkoj se prodaju 50 posto brže i postižu 15 posto veću cijenu od onih koje to nisu, kaže Jasna Lasić, certificirana home staging dizajnerica koja je nedavno otvorila tvrtku u Hrvatskoj
Home staging je u Americi hit od 70-ih godina prošlog stoljeća. Amerikanci kupuju nekretnine zajedno sa lifestyleom. Čim uđu u neku kuću znaju da li je to to i u pravilu zadržavaju sve što se nalazi u toj kući – kompletan namještaj, dekore… pa sve do posuđa.
Sličan princip kupnje nekretnina imaju i Britanci. Oni najčešće kupuju potpuno opremljene nekretnine zaljubljujući se ne samo u lokaciju, nego u opremu u kući i whiskey koji je natočen u boci.
Ono što se i kod jednih i kod drugih može primijetiti je da takve uređene i pomno stilizirane nekretnine postižu puno bolju cijenu, nego one neuređene, a podaci kažu da se takve stagane i dekorirane nekretnine puno brže prodaju od onih neuređenih.
Pričala sam vam o vlastitom iskustvu prodaje naših dvaju stanova koji su pokazali da se i kod nas u Hrvatskoj uređeni stanovi (i u ovoj nevjerojatno čudnoj godini) prodaju rekordno brzo. O svemu tome porazgovarala sam s Jasnom Lasić, certificiranom home stagericom koja je radila 10 godina u Njemačkoj kao home staging dizajner.
– Boba, vaše iskustvo prodaje stana točno se uklapa u statistiku. Nekretnine koje su za prodaju uređene i stilizirane prodaju se 50 posto brže nego inače, a u Njemačkoj one postižu i 15 posto višu cijenu od istih takvih nekretnina koje nisu uređene za prodaju. To su statistički javni podaci. U Njemačkoj je tržište nekretnina jako uređeno i prati se statistika svega. Između ostalog prati se koliko je dana nekretnina na tržištu, koliko je spuštana cijena, koliko je imala obilazaka… a postoji čak i pravilo da se ni jedan ugovor o kupnji ne smije potpisati isti dan, kako bi kupac imao vremena prespavati odluku. Prema svim tim parametrima ispada da nekretnine kojima je napravljen profesionalan home staging su u ogromnoj prednosti i vlasnici za njih dobiju puno više novaca – kaže Jasna Lasić, dodajući kako postoje tri razine home staginga prema kojima se formira cijena te ona upravo na taj način radi i u Hrvatskoj.
– Prva opcija su konzultacije i individualno učenje. Ta opcija je zgodna za ljude koji ne žele uložiti puno novaca i koji žive u tim stanovima ili kućama koje misle prodavati ili iznajmljivati. Ja ih tada učim kako da sami urede svoju nekretninu za fotografiranje i razgledavanje kupaca. Objašnjavam im što kupci gledaju, na koji način raščistiti prostor da više diše i da izgleda atraktivnije, što sve moraju maknuti, što urediti, kako stan mora mirisati… Analiziramo sve slabe točke stana i pokušavamo ih otkloniti te ističemo pozitivne strane stana – objašnjava Jasna.
Druga opcija uključuje njezin fizički angažman te malo značajnije osvježenje prostora.
– Ova opcija idealna je za ljude koji žele prodati stan u kojem se ne živi, kojeg su najslijedili i koji ima niz problema tipičnih za zapuštene stanove – neugodni mirisi, vlaga, dotrajali namještaj, crnie fuge u kupaoni.. Sve to podsvjesno utječe na naše odluke o kupnji. Te stanove minimalno adaptiramo ne ulazeći u strukturalnu adaptaciju, nego obavljamo samo nužne kozmetičke popravke i osvježavamo ga s drugačijim razmještajem. Dogovaramo se oko budžeta ako treba nešto kupiti ili zamijeniti. U pravilu su to minimalna izdvajanja i bolji razmještaj postojećih stvari u stanu – kaže Jasna.
Treća opcija idealna je za novogradnju i prazne stanove. U ovom slučaju u prostor se unosi namještaj i sve se sređuje do najsitnijeg detalja. Ja u tom slučaju imam svoj fundus namještaja kojeg posuđujem do trenutka kada se nekretnina ne proda. Obično je za to dovoljno 3 mjeseca – kaže Jasna Lasić.
I, uistinu, postoji teorija o 100 dana prodaje nekretnine, kažu mi iskusni prodavatelji nekretnina.
Ako se nekretnina ne proda u 100 dana to znači da morate nešto poduzeti – smanjiti cijenu ili uložiti u home staging.
– Žao mi je što ljudi u Hrvatskoj najčešće kao jedinu opciju vide smanjenje cijene. Home staging u svom najsveobuhvatnijem paketu dođe oko 2 posto realizirane cijene, što se i dalje puno više isplati nego pristajati na spuštanje cijene od 10-20 posto što je hrvatski prosjek razlike između tražene i realizirane cijene.
Uživajte u slikama jednog stana kojega je home stagala dizajnerica interijera Jasna Lasić.