Neke firme su nadahnuće. Jedna od njih je VELUX. Evo zašto…
VELUX je donio odluku o potpunoj ugljičnoj neutralnosti do svoje stote obljetnice 2041. godine. U idućih 20 godina planiraju u potpunosti izbrisati svoj otisak i nadoknaditi svoju cjelokupnu emisiju ugljikova dioksida – 5,6 milijuna tona CO2 od svog osnutka 1941. godine. Sve to provest će u partnerstvu s WWF-om (World Wide Fund for Nature) i to na način da promijene svoje poslovanje, materijale, procese proizvodnje, pakiranja… ali i da “pošume Planet”, odnosno najugroženije dijelove Zemlje.
Uopće ne mogu ni zamisliti koliko će sve to koštati, koliko će biti potrebno stabala da se sve to napravi, ali znam da će na taj način spasiti staništa brojnim ugroženim vrstama, brojnim divljim životinjama, smanjiti emisiju stakleničkih plinova, pozitivno utjecati na globalno zatopljenje… i možda najvažnije – utjecati na druge korporacije da i one krenu istim stopama.
Naime, mnogi su već razgovarali s WWF-om o pokretanju tako nekog globalnog projekta, no ni jedna tvrtka se nije odlučila za tako sveobuhvatan i ozbiljan projekt.
No, iskreno to me uopće ne čudi. VELUX je ipak malo drugačija korporacija.
Rad VELUX-a, tvrke koja proizvodi krovne prozore i rješenja za potkrovlja, pratim već više od 15 godina i bez problema mogu reći da je to firma koja stvari vidi malo drugačije i prije drugih.
Off the record, to je globalna korporacija čiji vlasnici (obitelj glavnog osnivača) sebi uzima tek par posto profita, a sve ostalo ide u ulaganje u zaposlenike, istraživanja, znanost, edukaciju, mlade ljude… ali i projekte koje unaprjeđuju kvalitetu života zajednice, stanovanja i prirode. I to oduvijek. Od njezinog osnutka 1941. godine.
No, vratimo se na današnju temu zagađenja i emisije CO2. Tvornice i promet najveći su zagađivači planete i VELUX je odlučio biti prva tvrtka koja će se “iskupiti” za svoje djelovanje i potaknuti druge da i oni to učine.
Naime, cjeloživotna ugljična neutralnost (Lifetime Carbon Neutral) inovativna je strategija, ujedno i obaveza, pokrenuta na inicijativu VELUX grupe, a u suradnji s međunarodnom organizacijom WWF u cilju preuzimanja odgovornosti za vlastitu emisiju ugljikova dioksida u prošlosti i budućnosti. Ova progresivna strategija ovjekoviječit će ugljični otisak grupe VELUX te u isto vrijeme očuvati vrijednosti neprocjenjivih prirodnih šuma i divljih životinja širom svijeta za sadašnje i buduće generacije.
David Briggs, izvršni direktor VELUX grupe, izjavio je: „Planet se suočava s ozbiljnom klimatskom krizom koja ugrožava prirodu i to zahtijeva drastične akcije. U skladu s vrijednostima naše tvrtke, trudimo se učiniti više od većine, stoga smo razvili strategiju
Cjeloživotne ugljične neutralnosti. Radi se o novoj inovativnoj strategiji koja uključuje 20-godišnje partnerstvo s WWF-om u svrhu nadoknade emisije ugljikova dioksida od osnutka tvrtke do 2041. godine. Također, drastično ćemo smanjiti svoje buduće emisije CO2 i zatražiti od svojih dobavljača da učine isto. Nadamo se da će to nadahnuti druge tvrtke da i one postanu potpuno ugljično neutralne kako bismo omogućili održivu budućnost za sve.“
VELUX grupa surađivat će s WWF-om kako bi u potpunosti postigla ugljičnu neutralnost ulaganjem u projekte obnove i očuvanja šuma te biološke raznolikosti razvijene posebno za VELUX u razdoblju od 21 godine. To će pomoći zaustaviti gubitak staništa, krčenje šuma i degradaciju zemljišta koji prijete biološkoj raznolikosti šumskih ekosustava širom svijeta, uz istovremenu suradnju s lokalnim zajednicama u njihovu korist. Prva dva projekta za šume odvijat će se u Ugandi i Mjanmaru.
Projekt u Ugandi bit će usmjeren na obnavljanje uništenih šuma, uzgoj novih šuma i zaštitu preostalih prirodnih šuma širokim rasponom mjera. Tijekom projekta posadit će se drveće u predviđenim šumskim predjelima, drugim poljoprivredno-šumarskim sustavima i nasadima izvan zaštićenih područja kako bi se zadovoljila potražnja za raznim šumskim proizvodima i smanjio pritisak na prirodne šume. Projekt u Mijanmaru nastojat će očuvati jedinstvenu bioraznolikost i šumski krajolik regije Tanintharyi, u bliskoj suradnji s lokalnim zajednicama i u njihovu korist.
„Kako utjecaj klimatske krize na prirodu postaje sve očitiji, hitno su potrebni želja i plan za djelovanje kako bismo izgradili otporniju i održiviju budućnost za sve. Predanost VELUX Grupe potpunoj ugljičnoj neutralnosti važan je korak koji bi i drugi trebali
slijediti“, izjavio je Marco Lambertini, generalni direktor međunarodne organizacije WWF.
„Prihvaćanje obveze ograničavanja zatopljenja na 1,5 °C, uz istovremenu zaštitu važnih šumskih krajolika i biološke raznolikosti – kao i ključne potpore koje pružaju zajednicama i gospodarstvu – u skladu s odgovornim ponašanjem prema prirodi u budućnosti, postići će se ciljevi održivog razvoja. Nadamo se kako ćemo zajedničkim djelovanjem potaknuti i druge organizacije te ih inspirirati primjerom Velux Grupe i strategijom Cjeloživotne ugljične neutralnosti te podići ljestvicu korporativne odgovornosti prema klimatskim promijenama i očuvanju prirode još i više.”
Partnerstvo s WWF-om temelji se na Strategiji održivosti VELUX grupe za 2030. godinu koja uključuje predanost postavljanju znanstveno utemeljenog cilja za smanjenje emisija uz inicijativu Ciljevi utemeljeni na znanosti (Science Based Targets). Kako bi preobrazila
svoje poslovanje, VELUX grupa ubrzat će ulaganja u energetsku učinkovitost u svojim proizvodnim pogonima, prebaciti se na obnovljive izvore energije i nabavljati 100 % obnovljivu električnu energiju, kao i bitno promijeniti način na koji utvrđuje i kupuje materijale.
Za više informacija o strategiji Cjeloživotne ugljične neutralnosti i projektima očuvanja šuma koji se nalaze u srži partnerstva s WWF-om, posjetite ovaj link.