Danas dvije dobre vijesti iz svijeta dizajna. Slavonski Nunc osvojio je platinastu nagradu na A’Design Award za sistem polica Sfumato, a rovinjski dizajnerski studio briljirao je i osvojio nekoliko zlatnih priznanja na natjecanju European Design Awards
Ovo je priča o uspjehu. Dvostrukom uspjehu. Naime, naslušali smo se priča o tome kako se ništa ne može, kako moraš biti velik i imati ogroman kapital da bi uspio. Poznavati tisuću ljudi, imati puno ‘rođaka’, biti u politici, živjeti u velikim gradovima, biti na svim eventima, juriti i živjeti sto na sat, nemati privatan život…
No, možda se ipak može i drugačije. Znam da može.
Mali rovinjski studio koji ima samo tri člana upravo je osvojio titulu Best of Show, nagradu na ovogodišnjem natjecanju European Design Awards. Najboljim od svih pristiglih radova iz cijele Europe proglašen je njihov projekt signalizacije Gradskih bazena Pula-Pola, koji je nagrađen i zlatom u kategoriji signalizacije. Još jedno zlato rovinjski je studio osvojio u kategoriji ambalaže hrane i pića, i to za pakiranje maslinovog ulja Latini. Ovo je dosad najveći uspjeh hrvatskih dizajnera na prestižnom natjecanju čiji žiri čine kritičari, urednici i autori iz 11 uglednih europskih magazina o dizajnu, a ovo ni blizu nisu sve međunarodne nagrade koje je u posljednje vrijeme osvojio ovaj tročlani tim – Sara Prenc Opačić, Anselmo Tumpić i Anton Licul Grk.
Paralelno na drugom kraju zemlje stižu dobre vijesti iz Đakova. Mladi hrvatski dizajn-brend Nunc, nakon 12 osvojenih nagrada i priznanja za svoje proizvode, još jednom impresionira međunarodni žiri te dokazuje svoju kvalitetu. Ovoga puta prestižnom platinastom nagradom A’Design Award nagrađen je sistem polica Sfumato.
Police su proglašene najboljima u kategoriji “Furniture, Decorative Items and Homeware Design” za 2019. godinu. Za ovakav uspjeh i plasman proizvoda zaslužna je suradnja s Filter-om, najnagrađivanijim studijom za arhitekturu i dizajn iz Bosne i Hercegovine. Studio čine Nedim Mutevelić, Kenan Vatrenjak, Asmir Mutevelić, Vedad Islambegović i Ibrica Jašarević, koji su za svoj rad na polju arhitekture i dizajna već osvajali brojne nagrade.
O Nuncu sam vam već pričala i pokazala njihove divne radove, no red je da malo detaljnije predstavimo Studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc .
Naime, priča ide ovako – Anselmo Tumpić je nakon studija otišao u inozemstvo, a onda se na neko vrijeme vratio u Zagreb te se upoznao sa Sarom Prenc. No, onda je opet otišao vani, raditi u velike agencije kao što su Saatchi & Saatchi i BBDO. Prije šest godina odlučio se ipak vratiti u Hrvatsku, kući u Rovinj, i to u potrazi za kvalitetnijim životom. Tada je sa Sarom Prenc pokrenuo vlastitu agenciju spojivši bogato iskustvo rada u velikim agencijama sa životom u maloj sredini u kojoj čovjek može ostati kreativniji, opušteniji, zdraviji…
Vjerujem da mnogi imaju isti san kao i Anselno i Sara – živjeti zdravije i mirnije, a raditi sa cijelim svijetom i imati međunarodne klijente, ostajati u trendu i osvajati brojne međunarodne nagrade.
A kakve projekte radi studio Tumpić Prenc? One koji zaista imaju priču.
Pogledajte recimo projekt kojega su radili kako bi svoj grad “očistili” od grafita…
Vrlo hvaljen i nagrađivan je i projekt Kuća vještice Mare u Svetvinčentu, za koju je kreativni studio uz zagrebačke partnere Studio za digitalnu stvarnost Delta Reality okrunjen zlatnom medaljom u Londonu na dodjeli International Travel & Tourism Awards 2019, u sklopu jednog od najvećih svjetskih turističkih sajmova, londonskog World Travel Market-a.
Evo videa o tom divnom projektu…
Zaista vjerujem da je u ovakvim projektima budućnost turizma.
A sada evo jednog projekta koji je osvojio zlatnu medalju na European Design Awards i prestižni Red Dot i pokazao kako dobra priča protkana emocijama, naslijeđem, dizajnom i finom izvedbom može od male uljare napraviti svjetsku atrakciju i dobitnika brojnih strukovnih nagrada.
Priča ide ovako – Tone, predak vlasnika brenda maslinovog ulja Latini, krajem 19. stoljeća povremeno je radio kao zemljoradnik kod istarskih Talijana koje su tada nazivali Latini. Jednom je kao dnevnicu dobio kariranu košulju, onda rijetkost, pa su ga njegovi mještani prozvali Latini. To je ostao i nadimak obitelji do danas, pa su ga zato Tonini potomci odabrali za ime svojeg brenda vrhunskog maslinovog ulja. Upravo zbog te priče Studio Tumpić Prenc bocu maslinova ulja odjenuo je u karirani uzorak s džepom u kojem je papirić s ispisanom stoljetnom obiteljskom pričom. Na neki način dizajnom je boca postala portret voljenog pretka i priča koja govori o tradiciji, autohtonosti, predanom radu… Dizajneri su velku pažnju posvetili odabiru papira koji uistinu podsjeća na platno i tu davnu kariranu košulju – a to je i prepoznao stručni žiri koji je upravo ovoj boci prošle godine dodijelio Red Dot “Best of the best” nagradu u kategoriji ambalaže, i srebrnu nagradu na IdejaX u kategoriji hrane, a nedavno i zlatnu medalju na EdAwardsu.
Nadam se da sam dobro pohvatala sve nagrade, a sada za kraj predstavljamo projekt s početka priče – cjelokupni vizualni identitet te unutarnju signalizaciju Gradskih bazena Pula-Pola.
– Drago nam je što je pobijedio ovaj veliki izazovni projekt za objekt koji se prostire na oko 6000 četvornih metara. Cilj nam je bio obogatiti samu arhitekturu, a to smo napravili korištenjem klasične ikone signalizacije u dijelu objekta, dok smo u drugom dijelu te ikone animirali te kroz zabavu postigli komunikaciju sa samim objektom – izjavio je kreativni direktor Anselmo Tumpić.
Osnovni element vizualnog identiteta i signalizacije su bijela i plava linija, koje se provlače
kroz sve prostora te služe i kao podloga za različite ilustracije pojedinih sadržaja, ali i
znamenitosti grada Pule.
– Posebno me veseli ova nagrada, između ostalog jer sam 13 godina i sama provela u bazenu. Plivanje nije baš vizualno najatraktivniji sport. Kad uđe u bazen, plivač ima samo crtu koju prati i svoju glavu. Samim time zadatak nam nije bio najjednostavniji, ali uspjeli smo zadovoljiti sve – od plivača, preko građana i arhitekata, pa do stručne javnosti- ističe direktorica Sara Prenc Opačić.
Zbog pandemije koronavirusa ovogodišnja je svečanost dodjele European Design Awards u
Valenciji otkazana, a dobitnici su proglašeni online, putem Youtube kanala.
I zaista, kad vam idući put neko počne pričati o tome kako se treba preseliti da bi radili svjetske stvari, sjetite se da su to možda samo isprike da si priznamo da je kralj gol.