Na to pitanje odgovorit će nam Tatjana Bartaković sa svojom novom izložbom Reboot s kojom će pokazati par uspješnih regionalnih modela koji su predvodnici tog novog “podizanja sistema”
Rebootati se u žargonu znači ponovno se uzdići, pokrenuti sistem iz početka, restartati se. Upravo ta riječ najbolje opisuje stanje na dizajnerskoj sceni u Hrvatskoj i regiji, smatra Tatjana Bartaković koja je svoju novu izložbu o stanju na dizajnerskoj sceni upravo tako nazvala.
Naime, za točno tjedan dana u prostoru bivše Vojne bolnice u Vlaškoj u sklopu Design Distrikta Zagreb održat će se izložba Reboot. Izložba koja će pokazati gdje je hrvatski dizajn danas i koji su to mogući modeli koji “rade” i koji su ga uzdignuli…
Naime, svi znamo da prije 10 godina nismo baš mogli pričati o dizajnerskoj sceni, pogotovo u sferi produkt dizajna. Ja sam tada, sjećam se, radila u Jutarnjem listu i vodila prve intervjue s Numenima koji su tada počinjali svoju suradnju s talijanskimn Morosom i ostalim inozemnim proizvođačima namještaja i tada je otprilike nastao i Element, prvi pokušaj nakon dugo vremena da se nešto na ovim područjima napravi u području produkt dizajna.
Nikola i Sven tada su bili jedini, a onda su im se priključili i tadašnji klinci, Tihana, Ivana i Filip iz Grupe.
Negdje u to doba upoznala sam i Tatjanu Bartaković. Ona je tada bila pr-ica Hrvatskog dizajnerskog društva i apelirala, pričala, objašnjavala, pisala, snimala, pokretala razne projekte za afirmaciju hrvatskog dizajna.
Čudno je to bilo vrijeme. Tada nije još bilo ni Prostorije, ni Artisana, Mitje, GIR-a, dobivenih Red Dotova i iF-ova… ni nikog tko se posebno uzdigao u čitavoj regiji. A onda se u jednom trenutku nešto pomaklo i dizajn je postao dio naših života. Dio naših interijera, hobija, polje naših interesa… I konačno dio našeg gospodarstva.
O toj transformaciji popričala sam s Tatjanom Bartaković, ženom koja je bila s mnogim tim firmama na počecima i koja im je dala znanje, samopouzdanje, vjetar u leđa radivši kao njihov strateg za komunikaciju, pr-ovac, konzultant…
– Ova izložba nastavak je izložbe koju sam radila 2013. godine koja se tada zvala Solid Acts i koja je pokazala da napokon i Hrvatska ima dizajnere koji rade zanimljive stvari i zaslužuju pažnju. Tada smo s tom izložbom okupili radove 20-ak dizajnera i otišli na predstavljanje u Milano.
Danas je priča potpuno drugačija. Neki od tih ljudi postali su produktivni dizajneri sa svojim vlastitim brendovima i kanalima prodaje. No, u međuvremenu stasale su tvrtke koje su postale veliki predvodnici dizajna u cijeloj regiji poput Prostorije, Artisana, Zanata, Rex / Kralja, Mitje…
No, isto tako polako se pokazuju različiti putevi i biznis modeli kojim su krenuli pojedini dizajneri i tvrtke. Te različite prakse prikazat ćemo na ovoj izložbi koja će se održati od 14. do 18. lipnja u sklopu Dizajn Distrikta – Zagreb.
Na izložbi će se tako prikazati nekoliko hrvatskih tvrtki, ali i nekoliko iz regije. Uz našu Prostoriju, Vau, Regeneraciju, Element, Nunk i Lidiju Boševski, svoj rad i načine rada prikazat će bosanski Artisan i Zanat, te slovenska Mitja i Rex / Kralj.
Svatko od njih ima neku svoju priču i razlog zašto su posebni, autentični, uspješni, a jedno im je ipak zajedničko. Svi imaju jednog prilično “ludog gazdu ili gazdaricu” koji gura i onda kada bi mnogi odustali.
Upornost, vizija, dobra sinergija između dizajnera, ljudi u razvoju i proizvodnji te tog “ludog gazde” to je nekako ključno za današnje rebootanje dizajnerske scene…
Kako će tu priču ispričati kroz postav, Tatjani će pomoći arhitekti iz studija Biro koji su projektirali postav.
– Postav izložbe Reboot može se promatrati kroz opreke: opreka starog prostora vojne bolnice i vremena kojeg ona predstavlja naspram novim vrijednostima koje izložba pokazuje, opreka finog produkt dizajna i finih materijala nasparam derutnog interijera u kojem se nalaze… U labirintu soba vojne bolnice, svaki od brendova pokazuje detalje iz procesa proizvodnje i gotove proizvode. Finoća gotovih proizvoda naglašena je postavom na meke tepihe crvene boje (koje je Regeneracija izradila za izložbu!) i koje istovremeno nose identitet izložbe. Detalje procesa izrade produkata pokazuju se kroz bijele vibro rešetke različitih formata, a kroz iste se rešetke rješavai vizualna komunikacija izložbe – kažu arhitekti iz studija Biro.
Pogledajte malo radove brendova koji će biti prezentirani na izložbi…