Ovih dana sam vam pokazala transformaciju jedne neugledne, mračne kuće u Norveškoj u ugodan, moderan, svijetao prostor kojega su uređivali poznati norveški arhitekti. Pitali smo ih za savjete o uređenju… Evo što kažu
Koliko god kuća bila velika, uvijek nam fali bar još jedna soba. Još jedna dječja soba, soba za peglanje, mini teretana, još jedna ostava, soba za hobije… I zato mnogi sanjaju da prošire svoj dom za bar još jednu sobu.
U obiteljskim kućama taj san ipak je lakše ostvariv. Uvijek se može urediti negrijano potkrovlje i pretvoriti ga u atraktivan stan ili galeriju.
Inspiraciju za makeover pronalazimo u Norvežanima, u obitelji Solensteen Strand koja je osvojila nagradu na VELUX-ovom natječaju “Potkrovlje iz Snova“ i makeover kojeg su vodili poznati norveški arhitekti Knut i Ingeborg Hoem. Ovih dana pokazala sam vam finalni rezultat, ali što sve možemo naučiti iz tog primjera?
Evo savjeta arhitekata Hoem:
- U mračnim i interijerima koristite svijetle boje koje odražavaju dnevno i umjetno svjetlo. To će učiniti da se boravak percipira kao otvoren i prozračan.
2. Svjetlo mora biti funkcionalno i fleksibilno i ono će naglasiti arhitektonske kvalitete prostora.
3. Pronađite svjetiljke koje pravilno i vjerno reproduciraju boje površina u interijeru. Dobro i pravilno osvjetljenje bitno je za zdravlje i ugodu ukućana, ali i za prostorno iskustvo.
4. Odaberite svjetiljke s dugim životnim vijekom i niskim operativnim troškovima.
5. Razmislite pažljivo. Nemojte zatrpavati prostor s previše namještaja.
6. Razmislite sveukupno o bojama i materijalima. Neka kontrasti boja i tekstura stvore uzbuđenje u unutrašnjosti.
7. Uvijek paralelno uzmite u obzir i estetiku i funkciju. Obje stvari su jednako važne.
8. Prvenstvo neka imaju “trajni” materijali i fiksne instalacije. Na tome nipošto nemojte štedjeti, kao ni na kvalitetnim majstorima za ugradnju. Namještaj i dekoracije su nadgradnja koju možete sređivati etapno i to godinama.
9. Mudro je i isplativo angažirati arhitekta i/ili dizajnera interijera koji mogu pomoći vidjeti nove mogućnosti.
Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji s partnerom velux.hr i potkrovlje.hr i po najvišim uredničkim standardima Telegram Media Grupe.