Transformacija obiteljske kuće iz 80-ih. Norveški primjer.

A da se mi proširimo i na potkrovlje? Ali vlaga je, nisko i neke grede su zatrulile… S tim problemom u priču je krenula norveška obitelj Solensteen Strand. Evo kako je to izgledalo, a sada…

Danas vam pokazujem transformaciju jedne obiteljske kuće iz 1983. u Norveškoj koju su vlasnici, šesteročlana obitelj odlučili preurediti i proširiti se na neaktivno potkrovlje.

Kjetil Alsvik / VELUX

Htjeli su lijep i ugodan prostor s mnogo dnevnog svjetla i pogledom na Hafrsfjord. Ovako nešto…

Kjetil Alsvik / VELUX

No, u realnosti je to izgledalo ovako…

Kjetil Alsvik / VELUX

Bilo je jasno da to iziskuje jako puno posla, a i tijekom obnove, ispostavilo se da su gljivice na krovnoj konstrukciji prouzročile truljenje nosive konstrukcije, a i otkrilo se da je radi spuštenog stropa u nekim dijelovima potkrovlje prenisko za boravak.

Kjetil Alsvik / VELUX

Dodatni problemi je bio što je krov bio star, krovni prozor toliko dotrajao da ga se obitelj nije usudila niti otvariti, a i problem je bio što je i kuća, posebice ulazni prostor bio mračan i taman.

Kjetil Alsvik / VELUX

Stubište iz sobe do potkrovlja bilo je poput tamnog tunela, a roditeljska spavaća soba bila je mala, tamna i sa slabim mogućnostima za ventilaciju. Ukratko, dobar primjer svega onog kako ne bi trebao izgledati dom.

Kjetil Alsvik / VELUX

Stoga uopće nije ni čudo što je obitelj Solensteen Strand osvojila nagradu za makeover na VELUX-ovom natječaju “Potkrovlje iz Snova”, prema projektu arhitekata Knuta i Ingeborg Hoem.

Kjetil Alsvik / VELUX

Evo što su im arhitekti napravili…

– Potkrovlje je bilo niskog stropa, depresivno i u mraku. Otvaranjem i postavljanjem kombinacije prozora u polju soba je dobila pristup svjetlosti, puno svježeg zraka i prekrasan pogled.

Kjetil Alsvik / VELUX

Proširenjem krova i ulaz je postao širi, dobio je nekoliko dodatnih četvornih metara, a potkrovlje par pametnih krovnih prozora, te nova rješenja za krov i fasadu. Prostor sada ima svijetla, prozračan je i elegantan, s boljim mogućnostima za praktično spremanje odjeće i obuće – objasnili su arhitekti dodajući kako u potkrovlje ugrađeni VELUX Integra prozori s pametnim sustavom koji omogućavaju automatsko otvaranje i zatvaranje prozora i zavjesa preko upravljačkog panela i senzora za kišu.

Kjetil Alsvik / VELUX

– U večernjim satima, kada su roditelji u kući i spremaju se na spavanje, zavjese se automatski spuste. Neposredno prije nego što se probude, ponovno se otvore, a i taj sustav moguće je kombinirati s ostalim pametnim sustavima u kući, poput kontrole rasvjete, sigurnosti i slično – kažu arhitekti koji su dramatično promijenili i vizualni dojam kuće.

Kjetil Alsvik / VELUX

– Dnevni boravak i zidne površine su obojane u svijetle boje pijeska, pružajući miran i moderan osjećaj.

Kjetil Alsvik / VELUX

Svi tamni krovni rogovi su uklonjeni, a strop je obojan u bijelu boju. Tamna opeka i cijevi su obojane u sivo da bi se uskladili s ostatkom interijera.

Kjetil Alsvik / VELUX

Pod je dobio novi parket od izbijeljenog hrasta te je izabran jednostavan i efektan namještaj koji ne zauzima previše prostora.

Kjetil Alsvik / VELUX

Namještaj ima prirodne tonove od tekstila i kože. Većina rasvjetnih tijela je iz iste serije što daje prostoru jednostavnost i eleganciju. Svjetiljke se mogu zatamniti, a mat bijele staklene kupole transformiraju svjetlost tako da je svjetlost meko raspršena.

Kjetil Alsvik / VELUX

– Dali smo obitelji puno svjetla u dnevni prostor i fantastičan pogled u nebo i na more. Imaju živu “sliku” u kući koja mijenja boje i svjetla ovisno o sezoni.

Kjetil Alsvik / VELUX

Općenito, cilj nam je stvoriti domove s prostorom za uživanje. Pri razvoju stanovanja, svjetlo, preglednost i iskustvo prostora neki su od osnovnih elemenata procesa, a naravno da je važno uzeti u obzir krajolik i želje vlasnika. To osigurava optimalna rješenja stanovanja prilagođena svakoj pojedinačnoj parceli – objasnio je Ingunn Aarrestad iz studija Arkitektkontoret.

Kjetil Alsvik / VELUX

Evo kako je to sve izgledalo prije, a kako sada…


 

Producirano u radionici TG Studija, Telegramove in-house agencije za nativni marketing, u suradnji s partnerom velux.hr i potkrovlje.hr i po najvišim uredničkim standardima Telegram Media Grupe.